لینک های دسترسی

Breaking News

دانشمندان اسراییلی: به‌زودی 'درمان کامل' سرطان را پیدا می‌کنیم


شاید ممکن به نظر نرسد، اما گروهی از دانشمندان اسراییلی ادعا کرده ‌اند که تا یک‌ سال دیگر "درمان کاملی" برای بیماری سرطان خواهند یافت.

دان اریدور، رئیس این گروه پژوهشی به روزنامۀ اورشیلم پست گفته است "روش درمانی ما از روز نخست موثریت داشته، چند هفتۀ محدود دوام خواهد کرد، عوارض جانبی نداشته یا هم عوارض اندک خواهد داشت و به مراتب کمتر از اکثر روش‌های درمانی مروج در بازار هزینه برخواهد داشت".

از سال‌های ۱۹۲۰ تا کنون روش‌های مختلف درمان سرطان تجربه شده است که در بیشتر آن پروتین‌های خاص (پپتایدها) برای مقابله با انساج سرطانی در بدن، انکشاف داده می شود.

جایزۀ نوبل طب ۲۰۱۸ نیز به دو دانشمند امریکایی و جاپانی داده شد که در این زمینه دستاورد فراوان داشتند.

روش جدید

با آنکه هیچ یکی از روش‌های مروج کنونی نتوانسته است، درمان قطعی را برای سرطان ارایه کند، اما دانشمندان اسراییلی مدعی اند که روش آنان با درهم آمیختن چندین روش موثر کنونی، حجرات پایه‌یی سرطانی را هدف گرفته و از رشد سرطان به سرعت جلوگیری می‌کند.

ویژگی دیگر این روش جدید، مطابقت دادن آن با نوع مشخص سرطان هر فرد است. طوریکه نمونۀ حجرات سرطانی فرد بیمار در لابراتوار تجزیه شده و نظر به آن، پپتاید خاص و مورد ضرورت برای ریشه کن کردن سرطان آن شخص انکشاف داده می‌شود.

با اینحال، روش جدید که اکنون بالای موش‌های لابراتواری تجربه شده است، مشخص نیست که تاثیرات شگفت انگیزی را که دانشمندان اسراییلی ادعای آن را دارند، روی انسان‌ها نیز خواهد داشت یا خیر.

سازمان جهانی صحت، سرطان را دومین عامل مرگ انسان‌ها خوانده و گزارش داده است که در سال ۲۰۱۸ میلادی ۹.۶ میلیون نفر در جهان در اثر ابتلا به سرطان تلف شده است.

سازمان جهانی صحت افزایش وزن و چاقی، مصرف اندک میوه و سبزی، فعالیت اندک فزیکی، استعمال دخانیات به ویژه سگرت و مصرف الکول را عوامل اساسی ابتلا به سرطان عنوان کرده است.

XS
SM
MD
LG