لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا به کوریای شمالی: اشتباه نکنید!


جیم متیس، وزیر دفاع ایالات متحده، حین ملاقات با سانگ یانگ مو، وزیر دفاع کوریای جنوبی، در سئول، پایتخت کوریای جنوبی
جیم متیس، وزیر دفاع ایالات متحده، حین ملاقات با سانگ یانگ مو، وزیر دفاع کوریای جنوبی، در سئول، پایتخت کوریای جنوبی

جیم متیس، وزیر دفاع ایالات متحده، روز شنبه تاکید کرد که امریکا خواهان حل صلح آمیز قضیۀ کوریای شمالی است، اما تاکید کرد که کشورش هیچگاهی پیونگ یانگ مجهز با سلاح هسته ای را نخواهد پذیرفت.

آقای متیس که روز شنبه از سئول، پایتخت کوریای جنوبی، دیدار می کرد، همچنین گفت که برنامۀ تهاجمی هسته ای و میزایل های بالستیک کوریای شمالی در واقع امنیت آن کشور منزوی را تضعیف می کند—نه تقویت.

آقای متیس خطاب به کوریای شمالی گفت که "اشتباه نکنید؛ هر حمله بر ایالات متحده و یا متحدین ما با شکست مواجه خواهد شد و هر گونه استعمال سلاح هسته ای توسط کوریای شمالی با پاسخ نظامی بزرگ، موثر و غافلگیرانه رو به رو خواهد شد."

وزیر دفاع ایالات متحده همچنین به کوریای شمالی هشدار دارد که قدرت نظامی آن کشور با قدرت نظامی ایالات متحده و کوریای جنوبی قابل مقایسه نیست.

با آنهم وزیر دفاع ایالات متحده بار دیگر تاکید کرد که کشورش ترجیع می دهد منازعه با کوریای شمالی را از طریق دپلوماتیک حل کند.

پس از آزمایشات اخیر هسته ای و پرتاب آزمایشی میزایل‌های کوریای شمالی، روابط میان واشنگتن و پیونگ یانگ پرتنش تر شده و رهبران دو کشور جدال لفظی تند و نیشداری در برابر همدیگر داشته اند.

پس از آمازیش بم هایدروجنی توسط کوریای شمالی، شورای امنیت ملل متحد خواستار نشست اضطراری شد.

آنتونیو گوتریس، سرمنشی ملل متحد، آزمایش بم هایدروژجنی توسط کوریای شمالی را محکوم کرد و تاکید کرد که چنین اقدامات امنیت منطقه را به شدت، بی ثبات خواهد کرد.

کوریای شمالی به خاطر فعالیت‌های هسته‌ای اش که نخستین آزمایش آن را در اکتوبر ۲۰۰۶ انجام داد، زیر بار تعزیرات جدی غرب به ویژه ایالات متحده است، اما تا کنون به فشار ها تن نداده و همواره به این فعالیت‌ها ادامه داده است.

XS
SM
MD
LG