لینک های دسترسی

Breaking News

تلرسن: با کوریای شمالی خط مستقیم تماس داریم


وزیر خارجۀ ایالات متحده می گوید که کشورش در ارتباط مستقیم با کوریای شمالی قرار داشته و در مورد اینکه آیا رژیم کیم جونگ اون برای مذاکرات آماده است یا خیر، تحقیق می کند.

رکس تلرسن، حین سفرش به چین به خبرنگاران گفت "ما تحقیق می کنیم، ما با پیونگ یانگ، خطوط تماس داریم. در تاریکی قرار نداریم. از کوریا می پرسیم که آیا می خواهید مذاکره کنید؟"

دومین سفر آقای تلرسن به چین به عنوان وزیر خارجۀ امریکا در حالی صورت می گیرد که تنش های جهانی به خاطر آزمایشات اتمی کوریای شمالی، شدت گرفته است.

آقای تلرسن در جریان سفرش به چین، با شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، نیز ملاقات کرد و روی مسایل مختلف از جملۀ تجارت و قضیۀ کوریای شمالی بحث کرد.

آقای آقای تلرسن در مورد خط ارتباط مستقیم با کوریای شمالی این در حالی صورت گفته است که تنش ها در شبه جزیره کوریا افزایش یافته است.

ریکس تیلرسن، وزیر خارجۀ امریکا، در جریان سفرش به چین با شی جین پینگ، رئیس جمهور آن کشور نیز ملاقات کرد
ریکس تیلرسن، وزیر خارجۀ امریکا، در جریان سفرش به چین با شی جین پینگ، رئیس جمهور آن کشور نیز ملاقات کرد

قبل از ملاقات با رئیس جمهور چین، آقای تلرسن با یانگ جی شی، دپلومات ارشد و مشاور دولتی چین، و وانگ یی، وزیر خارجه آن کشور، ملاقات کرد.

ایالات متحده از نزدیک با مقامات چینی در رابطه با تعهد چین برای کاهش واردات ذغال سنگ، آهن، سنگ آهن، سرب، سنگ سرب و غذای دریایی از کوریای شمالی در حال رایزنی است.

اگر ممنوعیت چنین وارداتی به طور تمام عیار اجرایی شود، درآمد کوریای شمالی از این اقلام شدیداً کاهش خواهد یافت.

XS
SM
MD
LG