لینک های دسترسی

Breaking News

 پنتاگون برای کاهش تلفات غیر نظامیان دستور اصلاحات را صادر کرد         


لوید آستن، وزیر دفاع امریکا به مقام‌های پنتاگون ۹۰ روز فرصت داده تا پلانی را طرح ریزی کنند که از تلفات غیر نظامیان جلوگیری و یا به حد اقل کاهش یابد.
لوید آستن، وزیر دفاع امریکا به مقام‌های پنتاگون ۹۰ روز فرصت داده تا پلانی را طرح ریزی کنند که از تلفات غیر نظامیان جلوگیری و یا به حد اقل کاهش یابد.

لوید آستن، وزیر دفاع امریکا، روز پنجشنبه ۲۷ جنوری (هفتم دلو) به مقام‌های پنتاگون دستور داد تا به خاطر کاهش تلفات غیر نظامیان در جریان عملیات نظامی، اصلاحات را به وجود بیاورند.

خبرگزاری فرانس پرس گزارش داده است که این دستور وزیر دفاع ایالات متحده پس از چندین حملات مرگبار "غیر قابل توجیه" داده شده است.

آقای آستن در دستور‌اش خطاب به مقام‌های ارشد وزارت دفاع امریکا گفته است که "محافظت از غیرنظامیان با استفادهٔ موثر، کارآمد و قاطع از قوا اساسا با منافع ملی ایالات متحده سازگار است" و افزود که " این یک ضرورت استراتیژیک و اخلاقی است."

آقای آستن به مقام‌های پنتاگون ۹۰ روز فرصت داده تا پلانی را طرح ریزی کنند که از تلفات غیر نظامیان جلوگیری و یا به حد اقل کاهش یابد.

به گفتهٔ‌ وزیر دفاع امریکا، تجارب تلفات غیر نظامیان در افغانستان و عراق فرصتی را فراهم کرده است تا ایالات متحده با استفاده از درس‌های آموخته شده در این دو کشور،‌ بتواند تلفات غیر نظامیان را در جریان عملیات نظامی به طور اساسی، کاهش بدهد.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که در اثر حملهٔ طیارهٔ بی‌سر نشین امریکا به تاریخ ۲۹ اگست ۲۰۲۱ یعنی یک روز قبل از خروج کامل قوای ایالات متحده از افغانستان، ۱۰ غیر نظامی به شمول هفت کودک در شهر کابل کشته شدند.

قبل بر این، بر اساس گزارش روزنامهٔ نیویارک تایمز،‌ در آخرین روز‌های جنگ بر ضد گروه دولت اسلامی یا داعش در مارچ ۲۰۱۹ میلادی، کم و بیش ۷۰ غیر نظامی به شمول زنان و کودکان در اثر حملات هوایی ایالات متحده در سوریه کشته شدند.

روزنامهٔ نیویارک تایمز گزارش داده است که نظامیان ایالات متحده مانع انجام تحقیق و حسابدهی در مورد این رویداد شدند.

XS
SM
MD
LG