لینک های دسترسی

Breaking News

مكسيكو قهرمان جام جهانى را شكست داد


سرور بازیکن شماره ۲۲ مکسیکو که تنها گول تیمش را در برابر آلمان به ثمر رسانید.
سرور بازیکن شماره ۲۲ مکسیکو که تنها گول تیمش را در برابر آلمان به ثمر رسانید.

در چهارمين روز جام جهانى فوتبال ٢٠١٨ تيم هاى سربستان- كوستاريكا، آلمان - مكسيكو و برازيل - سويس به مصاف هم رفتند.

تيم ملى فوتبال مكسيكو، در نخستين رقابت گروهى جام جهانى ٢٠١٨، آلمان مدافع لقب قهرمانى اين جام را ١-٠ شكست داد.

رقابت ميان اين دو تيم، نمايش چشمگيرى ازشيوه بازى فوتبال امريكاى لاتين و اروپا بود.

مكسيكويى ها با دفاع فشرده و ضد حملات برق آسا نه تنها برنامه هاى گول زنى آلمانى ها را خنثى كردند بلكه بااستفاده از تيزپايى بودن بازيكنان خود ضد حملات را شكل داده و موفق شدند دروازه نوير، دروازه بان آلمان را باز كنند.

تنها گول مكسيكو نيز پس از دفاع فشرده و ضد حمله برق آساى آن تيم شكل گرفت و در دقيقه ٣٥ بازى لوزانو بازيكن شماره ٢٢ مكسيكو پس از ضربه سهمگين از فاصله كمتر از ١٠ متر، دروازه آلمان را باز كرد.

نویر، دروازه بان آلمانی از مهار ضربۀ توپ مهاجم مکسیکویی عاجز ماند.
نویر، دروازه بان آلمانی از مهار ضربۀ توپ مهاجم مکسیکویی عاجز ماند.

تيم آلمان با طراحى حملات متعدد، حساب شده و گروهى تلاش كرد كم از كم نتيجه را مساوى سازد، اما مدافعين تيم فوتبال مكسيكو به ويژه دروازه بان اكروبات آن تيم اين خواب آلمانى ها را ناتمام ماندند.

مهار تماشايى و اكروباتيك دروازه بان مكسيكو كه ضربه آزاد مهاجم آلمانى را در دقيقه ٣٨ بازى از نزديكى تير افقى گول به بيرون كشاند، از آغاز جام جهانى ٢٠١٨ تاكنون، به باور مبصرين فوتبال "بهترين دفاع يك دروازه بان" بوده است.

شهر مكسيكو سيتى، پايتخت مكسيكو، شهر هاى مختلف ايالات متحده كه ميزبان مكسيكويى هاست و برخى شهر هاى روسيه پس از پايان رقابت شاهد شور و شعف هواخواهان سبزپوش مكسيكو بود.

لوزانو پس از بازى به خبرنگاران گفت "پيروزى در برابر آلمانى ها نتيجه زحمات و تمرين هاى متواتر و اعتماد به نفس ما بود. ما بازيكنان عالى داريم و توانستيم به اين نتيجه دست يابيم."

دروازه بان سویس نتوانست مانع این ضربۀ توپ مهاجم برازیلی شود.
دروازه بان سویس نتوانست مانع این ضربۀ توپ مهاجم برازیلی شود.

تيم ملى فوتبال برازيل، با يك نتيجه غير منتظره در برابر سويس، به تساوى ١-١ رسيد.

نخستين گول برازيل، در دقيقه ٢٠ بازى نتيجه ضربه زيباى قوسى كوتينهو بازيكن شماره ١١ وارد دروازه سويس شد.

اما ضعف خط دفاعى برازيل به ويژه در توپ هاى بلند، يكبار ديگر باعث شد دروازه زرد پوش هاى امريكاى لاتين باز شود.

زوبر، بازيكن شماره ١٤ سويس، توپ آمده از كارنر را در محوطه جزاى دروازه بان برازيلى، با ضربه سر وارد دروازه كرد و نتيجه را مساوى ساخت.

ناگفته نماند كه اگر از يكسو بخت با برازيل همراه نبود و چندين توپ از فاصله هاى نزديك دروازه به بيرون رفت، اما دروازه بان سويس يك ضربه حتمى گول را در آخرين دقايق بازى مهار كرد و مدافع شماره ٢٢ سويس نيز آخرين ضربه نيمار را در آخرين دقيقه نيمه دوم مسابقه، نگذاشت وارد دروازه شود.

مبصرين فوتبال مى گويند كه نيمار ستاره برازيل هدف خطاهاى تيم سويس بود، چرا كه از ١٩ خطاى بازيكنان سويسى، نيمار ١٠ بار هدف قرار گرفت.

نیمار مهاجم تیم ملی فوتبال برازیل
نیمار مهاجم تیم ملی فوتبال برازیل

اما كارشناسان اين را هم تاكيد مى كنند كه در مقايسه با انتظارى كه از نيمار به عنوان يك ستاره چندين ميليونى فوتبال برده مى شود، نتوانست بازى خوب و همآهنگى با هم تيمى هايش به نمايش بگذارد.

در گروه "ايف" برعلاوه آلمان و مكسيكو، تيم هاى كورياى جنوبى و سويدن نيز حضور دارند و به باور مبصرين فوتبال اين شكست، ملى پوشان آلمان را مجبور مى سازد تا دو رقابت باقيمانده خود را "بايد برنده" شوند.

در رقابت نخست روز يكشنبه (١٧ جون)، تيم سربستان با نتيجه ١-٠ كوستاريكا را شكست داد.

تنها گول سربستان نتيجه يك ضربه آزاد كولاروف كپتان شماره ١١ سربستان بود كه دروازه كيلور ناواس، دروازه بان كوستاريكا و ريال مادريد، را باز كرد.

تيم هاى برازيل و سويس در گروه E با سربستان و كوستاريكا هم گروه است.

روز دوشنبه در پنجمين روز رقابت هاى جام جهانى فوتبال، تيم هاى سويدن-كورياى جنوبى، انگلستان-تونس و بلجيم-پانامه به مصاف هم مى روند.

الکساندر کولاروف، پس از به ثمر رساندن گول به نفع تیم سربستان، در برابر کوستاریکا.
الکساندر کولاروف، پس از به ثمر رساندن گول به نفع تیم سربستان، در برابر کوستاریکا.

XS
SM
MD
LG