لینک های دسترسی

Breaking News

وزیر خارجۀ امریکا به کوریای شمالی می رود


مایک پمپیو، وزیر خارجۀ ایالات متحده،قرار است روز جمعه به پیونگ یانگ، پایتخت کوریای شمالی، برسد با مقامات ارشد آن کشور ملاقات کند.

سومین سفر آقای پمپیو به کوریای شمالی در حالی صورت می گیرد بر اساس گزارش ها، پیونگ یانگ در صدد گسترش توانایی سلاح های کشتار جمعی اش در آن کشور است.

پس از ملاقات دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده، با کیم اون، رهبر کوریای شمالی، به تاریخ ۱۲ جون ۲۰۱۸ در سینگاپور، این اولین سفر وزیر خارجۀ امریکا به پیونگ یانگ است.

قبل از آغاز سفر وزیر خارجۀ امریکا به پیونگ یانگ، رئیس جمهور ترمپ در هفتۀ جاری گفت که "پیشرفت های خوبی در مورد خلع سلاح هسته ای" کوریای شمالی صورت گرفته است.

خلع سلاح کوریای شمالی موضوع اصلی مطرح بحث وزیر خارجۀ ایالات متحده با مقامات کوریای شمالی است. پس از ملاقات با مقامات کوریای شمالی، قرار است آقای پمپیو به توکیو، پایتخت جاپان، سفر کند و نتایج ملاقات اش در مورد برنامۀ هسته ای پیونگ یانگ را با وزیران خارجۀ کوریای جنوبی و جاپان، شریک سازد.


اما به باور شماری کارشناسان، موضوع خلع سلاح هسته ای برای این دو کشور—ایالات متحده و کوریای شمالی—دو مفهوم نسبتاً متفاوت دارد.

سونگ یون لی، تحلیلگر مسایل کوریا، در مصاحبه ای با صدای امریکا گفت که خلع سلاح هسته ای از دید واشنگتن تنها به مفهوم خلع سلاح هسته ای کوریای شمالی است، اما خلع سلاح از دید پیونگ یانگ، خلع سلاح هسته ای، به معنی خلع سلاح هسته ای هر دو کوریا است—کوریای شمالی و کوریای جنوبی.

XS
SM
MD
LG