لینک های دسترسی

Breaking News

مرسل نبی‌زاده، عضو پیشین مجلس نمایندگان افغانستان در کابل کشته شد


مرسل نبی‌زاده
مرسل نبی‌زاده

مقام‌های امنیتی طالبان در کابل از کشته‌شدن مرسل نبی‌زاده، عضو پیشین مجلس نمایندگان افغانستان، با یک محافظ‌اش خبر دادند.

خالد زدران، سخنگوی قوماندانی امنیۀ طالبان برای کابل، روز یکشنبه ۱۵ جنوری (۲۵ جدی) با فرستادن پیامی به صدای امریکا گفت که نبی‌زاده شب گذشته توسط افراد مسلح ناشناس در ساحۀ "احمد شاه بابا" از مربوطات حوزۀ ۱۲ امنیتی شهر کابل کشته شده است.

گفته می‌شود که مهاجمان مسلح دیشب بر خانه این عضو پیشین مجلس نمایندگان افغانستان یورش برده و پس از حمله، از محل فرار کرده اند. زدران افزود که در این رویداد، برادر مرسل نبی‌زاده زخمی شده است.

او اضافه کرد که بررسی‌ها در این مورد آغاز شده و تلاش‌ها برای گرفتاری مجرمین جریان دارد. تا اکنون انگیزه این رویداد روشن نشده و سخنگوی قوماندانی امنیۀ طالبان برای کابل در این مورد معلومات بیشتر ارایه نکرد.

مرسل‌ نبی‌زاده، نماینده مردم کابل در دوره هفدهم تقنینی مجلس نمایندگان افغانستان بود. گفته می‌شود که این عضو پیشین مجلس نمایندگان پس از حاکمیت طالبان بر افغانستان، در کشورش باقی ماند و در کابل زندگی می‌کرد.

این در حالی است که در هفته‌های اخیر، جرایم جنایی و انفجارات در کابل افزایش یافته و ادامۀ این وضعیت سبب نگرانی باشندگان این شهر شده است.

برخی از باشندگان کابل که از ذکر نام شان در گزارش خودداری کردند، به صدای امریکا گفتند که تردد موترهای "بی اسناد و شیشه سیاه" در این شهر افزایش یافته است.

به گفتۀ آنان، در بیشتر این موترها، افراد مسلح گشت و گذار کرده و در بسیاری موارد، خود را افراد طالبان معرفی می‌کنند.

اما پیش از این، مقام‌های طالبان برای کابل افزایش جرام جنایی در این شهر را رد کرده و گفته بودند که به هدف جوگیری از تردد افراد مسلح، روند توزیع یونیفورم به افراد شان را آغاز کرده اند.

XS
SM
MD
LG