لینک های دسترسی

Breaking News

هالند حدود ۳۰۰ همکار افغان خود را از طریق پاکستان انتقال می‌دهد


عکس آرشیف
عکس آرشیف

وزارت خارجۀ هالند از تخلیۀ ۲۹۴ تن از شهروندان افغانستان به پاکستان خبر داده و گفته است که این همکاران افغان خود را به زودی به آن کشور انتقال خواهند داد.

در میان این افراد ترجمانان، کارمندان غیردولتی و دیگر کسانی استند که در دو دهۀ گذشته با نیروهای هالندی و نهادهای مربوط به آن کشور در افغانستان کار کرده اند.

وزارت خارجۀ هالند ناوقت روز سه‌ شنبه ۲۳ فبروری (چهارم حوت) با نشر اعلامیه‌ای گفت که پس از تلاش‌های زیاد موفق شدند تا این افراد را به کمک مقام‌های پاکستانی به آن کشور انتقال دهند.

این وزارت افزوده است که بسیاری کسانی که به پاکستان منتقل شدند، اسناد معتبر برای سفر نداشته و پس از مذاکرات زیاد، مقام‌های پاکستانی به آنان اجازۀ ورود به خاک این کشور را داده اند.

مقام‌های هالند انتقال این افغان‌ها به پاکستان را بسیار "پیچیده‌" عنوان کرده و افزوده اند که به تلاش‌های شان برای بیرون کشیدن افغان‌های واجد شرایط از افغانستان ادامه می‌دهند.

در اعلامیه همچنین آمده است: "دولت هالند به جستجوی خود برای پیدا کردن یک راه‌حل ادامه می‌دهد و در این مدت، به [افغان‌های واجد شرایط] توصیه می‌کند تا برای گرفتن پاسپورت اقدام کنند. نمی‌توان دقیقاً گفت که چه تعداد افغان‌ها هنوز واجد شرایط سفر به هالند استند، زیرا بررسی‌ها هنوز در این مورد ادامه دارد."

بر اساس گزارش‌ها هالند از زمان خروج نیروهای خارجی از افغانستان، تا کنون توانسته است که دست‌کم، ۱۵۰۰ افغان‌ واجد شرایط را به آن کشور انتقال دهد.

این در حالی است که در ماه اگست سال گذشته در بزرگترین عملیات تخلیه از میدان هوایی کابل به دنبال تسلط طالبان بر افغانستان، بیش از ۱۲۰ هزار نفر از افغانستان تخیله شدند که قسمت بیشتر شان به امریکا و کشورهای اروپایی انتقال داده شدند.

امریکا و متحدین‌‌اش می‌گویند که به خروج اتباع خود و افغان‌های معروض به خطر از افغانستان همچنین متعهد اند، اما در حال حاضر، روند تخلیه از افغانستان بسیار به کندی به پیش می‌رود.‌

XS
SM
MD
LG