لینک های دسترسی

Breaking News

چگونگی آزمایش دوا های جدید بر حیوانات لابراتواری


آزمایش دوا های جدید بر موش ها
آزمایش دوا های جدید بر موش ها

آزمایش دوا های جدید روی حیوانات لابراتواری، با آزمایش آن بر انسان ها یکسان نیست. در مراحل اول تحقیق، آزمایش دوا های جدید بر انسان ها تقریبا غیر ممکن است. علمای ساینس می کوشند اعضای بسیار کوچک مصنوعی بدن را تولید کنند که، به باور آنها، در انکشاف دوا های جدید بسیار کمک می کند.

این بر حیوانات لابراتوار مثل موش های کوچک و بزرگ دلخواه نیست زیرا اکثریت دوا ها که بر موش ها موثر واقع گردیده، بر انسان ها تاثیر معکوس داشته است.

محققین در مرکز طبی پوهنتون ویندر بلت در تینیسی می کوشند نمونه های کوچک مصنوعی اعضای بدن انسان را تولید کنند که در آزمایش دواهای جدید و تاثیر آن بر انسان ها کمک می کند.

این عضو بدن متشکل از بخشی از سلول های جگر و یک آله است که صحت این عضو را مشاهده می کند.

آزمایش دوا های جدید بر حیوانات لابراتواری
please wait

No media source currently available

0:00 0:01:45 0:00

جان وکسوو استاد طب حیاتی در وندربلت می گوید " هدف، ساده بودن بی حد نیست، همانقدر است که بتوان سوالات مهم را مطرح کرد."

اومی گوید هدف نهایی این است تا چندین عضو کوچک مصنوعی بدن مثل قلب، شش، جگر، و گرده را برای آزمایش در عین زمان ارتباط داد.

وکسووعلاو می کند که هدف دیگر، طرح یک چیز با قیمت مناسب برای محققین در همه جا است " قیمت را باید پائین نگهداشت، تا صدها و هزاران عدد آن در لابراتوار مورد استفاده قرار گیرد."

جان مکلین محقق دیگر می گوید این روش می تواند روزی برای ایجاد دوا های مشخص ، مثلا برای ترکیب کیمیایی یک تومور کمک کند " با این طرح می توان عکس العمل سلول های مشخص تومور را در برابر بخش های مختلف کیموتراپی دید، و بعدا به داکتر گفت بطور مثال دوای شماره هفت را استفاده کند."

ساینس دانان می گویند تا دو سال دیگر اعضای مصنوعی کوچک بدن انسان را برای آزمایش دوا های جدید آماده خواهند ساخت.

XS
SM
MD
LG