لینک های دسترسی

Breaking News

کوریای شمالی دوربرد ترین میزایل خود را آزمایش کرد


از آغاز سال ۲۰۲۲ میلادی تا حال،‌ کوریای شمالی هفت بار میزایل های خود را آزمایش کرده است، اقدامی که موجب انتقاد های شدید بین المللی از جمله امریکا شده است
از آغاز سال ۲۰۲۲ میلادی تا حال،‌ کوریای شمالی هفت بار میزایل های خود را آزمایش کرده است، اقدامی که موجب انتقاد های شدید بین المللی از جمله امریکا شده است

رسانه‌های دولتی کوریای شمالی روز یکشنبه ۳۰ جنوری (دهم دلو) گزارش دادند که پیونگ یانگ یک میزایل میان برد خود را آزمایش کرده است.

این هفتمین بار است که کوریای شمالی میزایل‌های بالستیک خود را در سال جاری میلادی آزمایش می‌کند.

بر اساس گزارش رسانه‌های دولتی کوریای شمالی، از سال ۲۰۱۷ میلادی به اینسو،‌ این دوربرد‌ ترین میزایل کوریای شمالی بود که آزمایش شد.

خبرگزاری مرکزی کوریای شمالی (KCNA) گزارش داده است که هدف این آزمایش، تایید دقیق بودن میزایل موسوم به هواسونگ-۱۲ بود که اوایل روز یکشنبه از یک منطقه شمال غربی آن کشور پرتاب شد.

رسانه‌های دولتی کوریای شمالی نه تنها تصاویر پرتاب میزایل از یک "دستگاه پرتاب متحرک" در یک جنگل را نشر کردند، بلکه دو تصویر زمین را نیز نشر کردند. تصاویر زمین پس از رسیدن میزایل به خارج از جو زمین توسط کمرهٔ گرفته شده است که در کلاهک میزایل نصب شده بود.

قبل بر این، اردوی کوریای جنوبی گفته بود که این میزایل پس از طی کردن مسافت حد اکثر ۲۰۰۰ کیلومتر پرواز به سمت فضا، در ۸۰۰ کیلومتری محل پرتاب به زمین سقوط کرد.

بر اساس گزارش KCNA، پرتاب این میزایل به گونهٔ صورت گرفت که امنیت و مصوونیت کشور‌های همسایه مدنظر گرفته شده بود.

پرتاب این میزایل کوریای شمالی در یک موقع از فضای جاپان نیز عبور کرد، اقدامی که موجب خشم رهبران جاپانی نیز شد.

تحلیلگران امور دفاعی گفته اند که میزایل هواسونگ-۱۲ حداکثر قادر به طی کردن ۴۵۰۰ کیلومتر مسافت است.

از سال ۲۰۱۷ میلادی به این سو، این دوربرد‌ ترین میزایلی بود که توسط کوریای شمالی آزمایش شد.

کوریای شمالی در سال ۲۰۱۷ میلادی، زمانیکه دونالد ترمپ، رییس جمهور امریکا بود و تنش میان رهبران دو کشور به اوج رسیده بود، دو میزایل قاره پیمای خود را آزمایش کرد.

مقام‌های ایالات متحده آزمایش پیهم میزایل‌ها توسط کوریای شمالی را یک اقدام تحریک آمیز خوانده و آنرا محکوم کرده اند.

دونالد ترمپ، رییس جمهور پیشین امریکا، سه بار با رهبر کوریای شمالی ملاقات کرد. اما این مذاکرات در سال ۲۰۱۹ میلادی پس از آن متوقف شد که ایالات متحده تقاضای پیونگ یانگ را رد کرد.

کوریای شمالی در آن زمان خواهان لغو بخشی اعظم تعزیرات ملل متحد و امریکا در عوض تسلیمی بخشی از توانایی‌های هسته‌ای خود شده بود.

XS
SM
MD
LG