لینک های دسترسی

Breaking News

بازداشت ملای پاکستانی که ملاله را با حملهٔ انتحاری به مرگ تهدید کرده بود


پولیس پاکستان پس از آن یک رهبر مذهبی را بازداشت کرد که در یک ویدیو ملاله یوسفزی را بخاطر اظهار نظرهای اخیرش در مورد ازدواج تهدید به مرگ کرد.

مقامات پاکستانی روز پنجشنبه ۱۰ جون (۲۰ جوزا) گفتند که مفتی سردار علی حقانی روز چهارشنبه در منطقه لکی مروات ایالت خیبر پشتونخوا دستگیر شد.

مفتی حقانی در یک ویدیو که در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد، تهدید می‌کند که ملاله را هنگام بازگشت به پاکستان هدف حملهٔ انتحاری قرار خواهد داد. او می‌گوید که ملاله در مصاحبه با مجله بریتانیایی ووگ (Vogue) به اسلام توهین کرده است.

خانم یوسفزی در قسمتی از مصاحبه‌اش با این مجله گفته است: "من هنوز نمی فهمم که چرا مردم باید ازدواج کنند. اگر می خواهید فردی در زندگی خود داشته باشید، چرا باید اسناد ازدواج را امضا کنید، چرا نمی‌تواند فقط مشارکت باشد؟"

این اظهارات او در شبکه های اجتماعی پاکستان سر و صدای زیادی برپا کرد و خشم اسلام گرایان و روحانیون مانند حقانی را برانگیخت.

ملاله که اکنون ۲۳ سال عمر دارد در سال ۲۰۱۴ به خاطر تلاش برای محافظت کودکان در برابر برده‌گی، افراط گرایی و کار کودکان جایزه نوبل صلح را دریافت کرد.

ملاله یوسفزی از سال ۲۰۱۲ به اینسو در بریتانیا زندگی می‌کند. او هنگامیکه ۱۵ سال عمر داشت بخاطر مبارزات‌اش برای تحصیل دختران در دره سوات پاکستان توسط افراد وابسته به گروه طالبان به ضرب گلوله شدیداً زخمی شد و سپس برای مداوا به بریتانیا منتقل شد.

او در پاکستان محبوبیت زیادی دارد، اما مورد انتقاد گسترده اسلام گرایان و تندروان نیز قرار گرفته است.

XS
SM
MD
LG