لینک های دسترسی

Breaking News

تلاش مسیحیان پاکستانی برای دفاع از حقوق شان در انتخابات


PAKISTAN ELECTIONS
PAKISTAN ELECTIONS

در حالی کهدو روز دیگر به انتخابات پارلمانی پاکستان باقی مانده است، اقلیت های مذهبی آن کشور نیز به دنبال انتخاب نمایندگان بهتر هستند تا از حقوق آنان در برابر تبعیض های اجتماعی رو به افزایش در پاکستان دفاع کنند.

اقلیت های مذهبی در پاکستان معمولاً امید اندکی برای ایجاد تغیر در آن کشور دارند، اما باوجود آن هم تعدادی از آنان وارد کارزار انتخاباتی شده و از هموطنان مسلمان شان میخواهند تا در انتخابات ٢٥ جولای به آنان رای دهند.

مایکل رز، یکتن از کمپاین کننده برای کاندید مسیحی، میگوید که "مسیحیان میخواهند رهبرشان را بر اساس رای خود انتخاب کنند، نه بر مبنای قانون کرسی انتخابی برای اقلیت ها".

در میان کاندیدان مسیحی، یکی هم آصف شهزاده نام دارد. آقای شهزاده میگوید که هدفش از شرکت در این انتخابات، مبارزه برای حق سایر مسحیان پاکستانی میباشد.

به باور فعالین حقوق بشر در پاکستان، افراط گرایی دینی در این کشور رو به افزایش است و تاثیر منفی بر زندگی اقلیت ها در این کشور گذاشته است.

اقلیت های مذهبی غیرمسلمان تنها پنج درصد از نفوس دو صد میلیونی پاکستان را تشکیل میدهند.

اکثریت جمعیت پاکستان را مسلمانان تشکیل داده و در این میان نیز پانزده تا بیست درصد نفوس مسلمانان را پیروان مذهب تشیع تشکیل میدهند.

با وجود این که سیستم انتخابات پاکستان به اقلیت های مذهبی و زنان کرسی های مشخصی را اختصاص داده است، این اقلیت ها بیشتر تمایل دارند تا به عنوان نامزد مستقل خود را کاندید کنند تا از گیر افتادن در قوانین حزب حاکم جلوگیری کنند.

اما یکی از نگرانی های عمده این اقلیت های مذهبی در این انتخابات، حضور گروه های افراطی و تندرو مذهبی در انتخابات پیش رو است.

هراسی که چندان هم بی جا نیست زیرا گروه هایی که وعده داده اند تا پاکستان را از وجود شیعیان پاک کنند، خود را تحت نام های جدید مخفی کرده و در صحنه انتخابات حضور دارند.

گروه های افراطی دیگری نیز با وعده هایی اجرای حکم مرگ برای کسانی که مرتکب کفرگویی و شرک می شوند، نیز در این انتخابات حضور دارند.

در کنار گروه های تندرو مذهبی، انتخابات پیش رو در پاکستان همچنان شاهد ورود گروه های تروریستی نیز میباشد.

این گروه ها که به طور آزادانه در شهرهای مختلف این کشور کمپاین می کنند سبب نگرانی احزاب اصلی این کشور شده و آن ها را در مورد تاثیرات منفی حضور چنین گروه ها نگران کرده است.

به طور مثال، حافظ سعید، فردی که توسط ایالات متحده و سازمان ملل در فهرست گروه های تروریستی قرار دارد، در یک کمپاین انتخاباتی در اسلام آباد مورد استقبال گرم حاضرین قرار گرفت.

با وجود این که کمیسیون انتخابات پاکستان از ثبت نام حزب وی در این انتخاباب خودداری کرده است، اما او با استفاده از افراد وفادار به خود، همچنان در این انتخابات حضور دارد.

از سوی دیگر، اردو و سازمان استخبارات این کشور نیز به دخالت در روند انتخابات روز چهارشنبه متهم شده و قرار است ستره محکمه این کشور به این ادعا رسیدگی کند.

به نظر می رسد که ورود دستگاه عدلی پاکستان به جمع کسانی که نگران وضعیت انتخابات هستند گره دیگری به انتخابات پیچیده این کشور زده است.

تلاش مسیحیان پاکستانی برای دفاع از حقوق شان در انتخابات
please wait

No media source currently available

0:00 0:03:23 0:00

XS
SM
MD
LG