لینک های دسترسی

Breaking News

بزرگ سالان می‌توانند ناقل ویروس پولیو باشند - داکتران


از آغاز سال میلادی تا به حال هیچ مورد مثبت پولیو در غزنی به ثبت نرسیده است
از آغاز سال میلادی تا به حال هیچ مورد مثبت پولیو در غزنی به ثبت نرسیده است

مسوولین صحی در ولایت غزنی می‌گویند که افراد بزرگ سال می‌توانند به عنوان ناقل مرض پولیو از یک محل به محل دیگر عمل کنند.

داکتر حفظ‌ الله نوری، آمر معافیت کتلوی ریاست صحت عامۀ غزنی به صدای امریکا گفت که ویروس پولیو می‌تواند از طریق استفادۀ اشیا و وسایل آلوده به ویروس پولیو و سپس تماس دهانی از یک فرد به فرد دیگر و یا از یک محل به محل دیگر انتقال یابد.

او گفت: "ویروس پولیو تنها از انسان به انسان منتقل می‌شود و بزرگ‌سالان می‌تواند انتقال‌دهنده ویروس باشند، ولی اکثراً کودکان به این بیماری مبتلا می‌شوند و در میان بزرگسالان به ندرت رخ می‌دهد".

بزرگ سالان می‌توانند ناقل ویروس پولیو باشند - داکتران
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:56 0:00


از سوی دیگر فضل‌ احمد حنیف، مسوول برنامۀ محو پولیو سازمان صحی جهان در غزنی، به صدای امریکا گفت: "چون سیستم ایمنی بزرگسالان در مقایسه به اطفال قوی‌‌تر است، اغلباً آنان به ندرت به این ویروس مصاب می‌شوند، اما به گفتۀ وی بزرگ سالان می‌توانند ناقلین خوبی برای ویروس به افراد دیگر باشند."

به گفتۀ آقای حنیف، افرادی که به مناطقی سفر می‌کنند که در آنجا گردش ویروس پولیو هنوز فعال است، می‌توانند آن‌ را به ساحات دیگر که در آن سطح معافیت و یا سطح تطبیق واکسین پولیو پایینتر است، انتقال دهند.

کارشناسان صحی می‌گویند که ویروس پولیو در صورت رعایت نکردن بهداشت فردی انتقال می‌یابد. ویروس پولیو سبب فلج شل حاد به ویژه در کودکان زیر سن پنج سال می‌شود.

تا کنون هیچ درمانی برای بیماری پولیو وجود ندارد و تنها راه جلوگیری از فلج شدن کودکان در اثر ابتلا به این ویروس، تطبیق واکسین پولیو است و بس.

XS
SM
MD
LG