لینک های دسترسی

Breaking News

ده‌ها هزار کودک در ننگرهار از دریافت واکسین پولیو محروم شده اند - مقام‌ها


آرشیف
آرشیف

مسوولین ادارۀ معافیت کتلوی ریاست صحت عامۀ ننگرهار می‌گویند که در کمپاین های اخیر پولیو در حدود ۳۸ هزار کودک از دریافت واکسین پولیو محروم شده اند.

داکتر جان محمد صاحبزاده، مسوول معافیت کتلوی ننگرهار به صدای امریکا گفت که مخالفین مسلح دولت در ولسوالی های حصارک، شیرزاد، خوگیانی و برخی از مناطق شینوار مانع تطبیق کمپاین واکسین پولیو شده اند.

آقای صاحبزاده گفت: "تیم های ما در تلاش اند تا با کمک عالمان دینی و سران قومی به این معضل رسیدگی نمایند...برای واکسین نمودن ۳۸ هزار طفل محروم از واکسین پولیو، تیم های سیار و دایمی پولیو در ولسوالی های حصارک، شیرزاد، خوگیانی و شینوار توظیف شده اند."

در همین حال، باشندگان ولایت ننگرهار هم نگرانی جدی خود را از افزایش کودکان محروم از واکسین پولیو در مناطق سرحدی این ولایت ابراز کرده و می‎گویند که اگر اوضاع به همین منوال ادامه یابد، شاید امسال موارد بیشتر پولیو به ثبت برسد.

گل محمد، یکی از باشندگان ولایت ننگرهار به صدای امریکا گفت: "... در بعضی ولسوالی ها واکسین تطبیق نمی‌شود و علت آن نا‌امنی های دوامدار است که کودکان ما را به خطر مواجه می‌سازد."

این در حالیست که مسوولین صحی ولایت ننگرهار تلاش می‌کنند تا به منظور جلوگیری از ورود ویروس پولیو از آن سوی خط دیورند، به کودکان زیر سن پنج سال که وارد افغانستان می‌شوند در گذرگاه مرزی تورخم واکسین ضد پولیو تطبیق کنند.

XS
SM
MD
LG