لینک های دسترسی

Breaking News

غنی: مرکز طالبان در پاکستان است


رئیس جمهورغنی،پس از ادای نماز جمعه در مسجد ارگ، در سخنرانی گفت که افغانستان تقاضای "عمل واضح و مشخص" را از جانب پاکستان دارد.
رئیس جمهورغنی،پس از ادای نماز جمعه در مسجد ارگ، در سخنرانی گفت که افغانستان تقاضای "عمل واضح و مشخص" را از جانب پاکستان دارد.

محمداشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان می‌گوید فهرست تروریستانی که در افغانستان فعالیت‌های تروریستی انجام می‌دهند، به حکومت پاکستان تسلیم شده و منتظر اقدام عملی از جانب آن کشور اند.

رئیس جمهورغنی، امروز پس از ادای نماز جمعه در مسجد ارگ، در سخنرانی خویش خطاب به ملت حملات اخیر را در کابل "عمل خاینانه" خواند و از پاکستان خواست که به عوض حرف، عمل کند.

رئیس جمهورغنی گفت "مرکز طالبان در پاکستان است و اکنون برای حکومت پاکستان وقت تصمیم آمده، که آنچه را برای خود می‌پذیرد، برای تمام جهان اسلام می‌پذیرد و یا تصور آنان اینست که فقط علمای آنان می‌فهمند و دیگر علما چیزی نمی‌فهمند".

آقای غنی، در ادامۀ صحبت‌هایش افزود که فهرست منظم "افراد و شبکه‌های" که در فعالیت‌های تروریستی در افغانستان دخیل اند با پاکستان شریک شده و حکومت و مردم افغانستان "منتظر اقدام" اند.

رئیس جمهورغنی گفت که افغانستان تقاضای "عمل واضح و مشخص" را از جانب پاکستان دارد.

شماری از نمازگزاران شامل رهبران پیشین جهادی، مقام‌های بلند پایه دولت، اعضای شورای عالی و اعضای ولسی جرگه که نماز جمعه را در ارگ ریاست جمهوری با رئیس جمهورغنی ادا کرده بودند، نیز در جریان این سخنرانی حضور داشتند.

آقای غنی، صلح را در ابهام خواند و گفت که برای پیروزی در جنگ و به دست آوردن صلح، تحکیم دولت "حتمی" است.

او همچنان تأکید کرد که شکست نخواهند خورد.

رئیس جمهورافغانستان، ایجاد اصلاحات را به ویژه در در نهادهای کشفی این کشور ضروری خواند.

آقای غنی، در بخش دیگر سخنانش در مورد تأمین امنیت کابل گفت که مقام‎‌های نهادهای امنیتی روز یکشنبه هفتۀ پیشرو "پلان امنیت سرتاسری کابل" را به وی ارائه می‌کنند.

رئیس جمهور غنی افزود"امنیت افغان‌های موجب معاملۀ سیاسی و برخورد سیاسی نیست".

تا اکنون مقام‌های پاکستانی به این اظهارات رئیس جمهورغنی واکنش نشان نداده اند.

اما روز پنجشنبه وزیر امور داخله و رئیس عمومی امنیت ملی افغانستان در یک کنفرانس خبری گفتند که قرار است یک هیأت بلند رتبۀ پاکستانی روز شنبه به افغانستان بیاید.

اما هنوز معلوم نیست که سخنرانی امروز رئیس جمهورغنی، بر سفر این هیأت پاکستانی به کابل تأثیر خواهد گذاشت یا نه.

پاکستان همواره به مداخلۀ در امور داخلی افغانستان و پشتیبانی از مخالفان مسلح حکومت افغانستان متهم بوده است؛ اما همواره مقام‌های پاکستانی این اتهامات را رد کرده اند.

XS
SM
MD
LG