لینک های دسترسی

Breaking News

روحانی، ترمپ را به ضیافت شام دعوت کرد


Hasan Rohani
Hasan Rohani

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، گفته است که دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده، را به صرف نان شب دعوت می کند.

این اظهارات آقای روحانی در حالی بیان شد کهقرار است رئیس جمهور ایرانبه شهر نیویارک سفر کند و در اجلاس عمومی سازمان ملل اشتراک کند.

رئیس جمهور ایران با دعوت از همتای امریکایی اش برای ضیافت نان شب، در مورد منافعی صحبت کرد که کشور ها پس از توافق هسته ای ایران به دست آورده اند.

آقای روحانی گفت که در ضیافت شام، امریکایی ها در "اتاق" دیگر نشسته اند.

آقای روحانی خطاب به مقامات امریکایی گفت که آنان می توانند مسیر دیگر را انتخاب کنند و به "اتاق" بیایند که میز نان شب آماده شده است.

رئیس جمهور ایران به گونۀ کنایه گفت که "اگر آنان [مریکایی ها] خلق و خوی بد خود را تغییر بدهند، می توانند از میز نان، مستفید شوند."

توافق هسته ای میان ایران و گروه پنج بر علاوه یک که شامل ایالات متحده، بریتانیا، روسیه، چین، فرانسه و آلمان می گردد، در سال ۲۰۱۵ در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما،رئیس جمهور پیشین امریکا، امضا شد.

بر اساس این توافق، ایران غنی سازی یورانیم را که در ساخت سلاح هسته ای به کار گرفته می شود متوقف کرد و در عوض تعزیرات بین المللی که به خاطر برنامه هسته ای تهران وضع شده بود، لغو گردید.

با وجود توافق هسته ای، روابط میان واشنگتن و تهران همواره پر تنش بوده است. پس از این توافق، ایران چندین بار میزایل های بالستیک خود را آزمایش کرد، اقدامی که موجب خشم مقامات امریکایی گردید.

XS
SM
MD
LG