لینک های دسترسی

Breaking News

کانگرس امریکا در پی حقیقت یابی جنایات جنگی در سوریه


خشونت های سه سال گذشته در سوریه جان صدها هزار نفر را گرفته است
خشونت های سه سال گذشته در سوریه جان صدها هزار نفر را گرفته است

یک کمیته کانگرس از حکومت امریکا خواستار اقدامات بیشتر برای جلوگیری از ارتکاب جرایم جنگی است.

کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان کانگرس ایالات متحده امریکا دو قطعنامه را تصویب کرده است که هدف آن وارد کردن فشار بر ادارهء باراک اوباما است تا برای جلوگیری از دهشت افگنی گروه دولت اسلامی و کمک با مردم سوریه کار بیشتر انجام دهد.

قطعنامه اول از رئیس جمهور اوباما می خواهد تا به سفیر امریکا در سازمان ملل متحد توصیه نماید که برای محاکمه کردن افرادی که مرتکب جرایم جنگی و جرایم علیه بشریت گردیده اند، از ایجاد یک محکمه بین المللی جرایم جنگی حمایت نماید.

در قطعنامه دوم از حکومت امریکا خواسته شده تا ارتکاب جنایات گروه دولت اسلامی عیله گروه های مذهبی دیگر را با جدیت بیشتر پی گیری کند.

به گزارش اسوشیتد پرس قطعنامه ها کمیته کانگرس در حالی تصویب گردیده که سازمان عفو بین الملل نیروهای روسی و سوری را متهم نموده که شفاخانه ها و مراکز طبی را عمداً مورد هدف قرار می نمایند. روسیه از رژیم بشارالاسد حمایت می کند و بر مواضع مخالفین آن بمباری می کند.

تیرانا حسن، یک مقام این سازمان گفت "در طی سه ماه گذشته، نیروهای سوری و روسی به گونه عمدی و با نقض آشکار قوانین بین المللی بشری حملات هوایی را بالای مراکز صحی انجام میدهند".

عفو بین الملل گفته که این سازمان در مورد حملات بر شش مراکز صحی دارد که در آن سه فرد ملکی بشمول یک کارمند صحی کشته و ۴۴ دیگر مجروح گردیدند، شواهد قوی در اختیار دارد.

XS
SM
MD
LG