لینک های دسترسی

Breaking News

ترمپ و سناتور امریکایی در تویتر درگیر شدند


باب کورکر در زمان مبارزات انتخاباتی سال گذشته از حامیان سرسخت ترمپ بود
باب کورکر در زمان مبارزات انتخاباتی سال گذشته از حامیان سرسخت ترمپ بود

دونالد ترمپ، رئیس جمهوری ایالات متحده اینبار با باب کورکر سناتور جمهوریخواه از ایالت تنیسی در تویتر درگیر جدال لفظی شده و تویت‌های نیشدار را با هم تبادله کردند.

رئیس جمهور ترمپ در تویتر نوشته است که در انتخابات سنا در ایالت تنیسی از آقای کورکر حمایت نکرد. آقای ترمپ در تویت دیگری نگاشته است "او (کورکر) می خواست وزیر خارجه شود. من گفتم، نه تشکر. او همچنان به پیمانۀ زیاد مسوول معاملۀ هولناک با ایران است".

در واکنش به تویت‌های آقای ترمپ، باب کورکر در تویتر خود نوشته است "جای شرم است که قصر سفید به مرکز پرستاری کاهلان مبدل شده است".

باب کورکر، رئیس کمیتۀ روابط خارجی مجلس سنای کانگرس ایالات متحده در انتخابات گذشته حامی سرسخت آقای ترمپ بود، اما پس از ورود ترمپ به قصر سفید، روز به روز به انتقادجویی از وی آغاز کرد.

روزنامۀ نیویارک تایمز در مقالۀ تازه‌ای نگاشته است که سناتور کورکر به این باور است که رئیس جمهوری ترمپ موقف خود را مثل یک برنامۀ تلویزیونی فکر کرده و ایالات متحده را "در مسیر جنگ سوم جهانی" قرار داده است.

آقای کورکر در مصاحبه با نیویارک تایمز گفته است که امسال چهار بار با رئیس جمهور ترمپ صحبت کرده است و آقای ترمپ همواره وی را به رقابت در انتخابات سنا ترغیب کرده است. آقای کورکر گفت "نمی دانم چرا رئیس جمهور چیز هایی را تویت می کند که واقعیت ندارد".

همزمان با این، مایک پنس معاون ریاست جمهوری ایالات متحده، یک رقابت فوتبال امریکایی را نادیده و ستدیوم را به خاطری ترک کرد که چندین بازیکن به احترام سرود ملی امریکا به پا نه ایستاده بلکه زانو زدند.

در چند هفتۀ اخیر این چندمین بار است که شماری از ورزشکاران امریکایی در اعتراض به برخورد نادرست پولیس با سیاهپوستان و دیگر اقلیت‌ها در امریکا، هنگام نواختن سرود ملی امریکا، به پا نمی ایستند.

آقای پنس در تویتر خود نگاشته است "بازی خام امروز را به خاطری ترک کردم که ترمپ و من به رویدادی که به سربازان، پرچم و سرود ملی مان بی حرمتی کند، احترام قایل نخواهیم شد".

رئیس جمهور ترمپ نیز در تویتر خود نگاشته است که اقدام آقای پنس از قبل برنامه ریزی شده بود.

آقای ترمپ نوشته است "من از معاون ریاست جمهوری پنس خواستم که اگر بازیکنان زانو زدند و به کشور ما بی احترامی کردند، ستدیوم را ترک کند".

XS
SM
MD
LG