لینک های دسترسی

Breaking News

ترمپ اینبار از اسرائیل به ایران هشدار داد


قرار است دونالد ترمپ در کنار ملاقات با رهبران اسرائیل، فردا با محمود عباس، رئیس جمهور فلسطین نیز دیدار کند
قرار است دونالد ترمپ در کنار ملاقات با رهبران اسرائیل، فردا با محمود عباس، رئیس جمهور فلسطین نیز دیدار کند

دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده امروز در اسراییل گفت که ایران باید به گونۀ فوری تمویل، تجهیز و آموزش دهشت افگنان و ملیشه ها متوقف سازد.

رئیس جمهور ترمپ این سخنان را امروز در اولین سفراش منحیث رئیس جمهور به اسرائیل بیان کرد.

آقای ترمپ افزود که اسراییل و ایالات متحده با یک صدا اعلام میکنند که به ایران هیچ وقت اجازۀ داشتن تسلیحات اتمی داده نخواهد شد. ایالات متحده، ایران را کشور تمویل کنندۀ دهشت افگنی عنوان میکند.

ایالات متحده میگوید که ایران با حمایت از بشارالاسد رئیس جمهور سوریه، شورشیان حوثی در یمن و گروه حزب الله در لبنان، شرق میانه را بی ثبات ساخته است.

پس از عربستان سعودی، اسرائیل دومین کشوریست که رئیس جمهور ترمپ به آن سفر میکند.

بنیامین نتنیاهو، صدراعظم اسرائیل، سفر آقای ترمپ را به کشوراش یک لحظۀ تاریخی و نماد از دوستی واقعی رئیس جمهور ایالات متحده با اسرائیل عنوان کرد.

رئیس جمهور نیز با ابراز امتنان از دعوت اسرائیل، گفت "من به این سرزمین مقدس و کهن آمده ام تا یکبار دیگر پیوند ناگسستنی میان ایالات متحده و اسرائیل را اذعان کنم."

قرار است آقای ترمپ در کنار ملاقات با رهبران اسرائیل، فردا با محمود عباس، رئیس جمهور فلسطین نیز دیدار کند.

دونالد ترمپ همچنان در اشاره به صلح میان اسرائیل و فلسطین ها، ابراز خوشبینی کرد و گفت که بخاطر رسیدن به صلح، هیچ راۀ دیگر به جز از تلاش و همکاری مشترک میان هردو طرف وجود ندارد.

رئیس جمهور ترمپ در ماۀ مارچ گذشته گفته بود که توافق صلح میان اسرائیل و فلسطین "ممکن آنطوریکه تصور میشود، مشکل نباشد" اما چگونگی بدست آوردن این توافق را واضح نکرده بود.

دونالد ترمپ، در جریان مبارزات انتخاباتی اش برای ریاست جمهوری گفته بود که برای رسیدن به یک توافق صلح باید به مشکلات جدی و حساس که اسرائیل و فلسطین را در تقابل همدیگر قرار داده است، رسیدگی واقعبینانه صورت گیرد.

XS
SM
MD
LG