لینک های دسترسی

Breaking News

ترمپ در دیدار با غنی: طالبان از خشونت دست بکشند


دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحدۀ امریکا گفته است که خواستار کاهش "چشمگیر" خشونت طالبان است.

آقای ترمپ روز چهارشنبه ۲۲ جنوری (دوم دلو) در حاشیۀ مجمع جهانی اقتصاد با محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان دیدار کرده و بر ضرورت کاهش خشونت طالبان و فراهم شدن زمینه برای "مذاکرات پرمفهوم" تاکید کرده است.

قصر سفید با نشر خبرنامه‌ای گفته است: "آقای ترمپ بر ضرورت کاهش چشمگیر و ماندگار خشونت از سوی طالبان تاکید کرد که زمینه را برای مذاکرات پرمفهوم در مورد آیندۀ افغانستان سهل خواهد کرد".

رییس جمهور غنی نیز با نشر پیامی در صفحۀ تویترش نگاشته است کهدر دیدار با آقای ترمپ، بر مبنای مباحثات قبلی شان که در بگرام صورت گرفته بود، پیرامون مسایل مختلف صحبت کرده اند.

آقای غنی در این پیام تویتر نگاشته است که حکومت افغانستان به چنین مباحثات با رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی قصر سفید ادامه خواهد داد.

پس از آنکه طالبان به کاهش خشونت ابراز آمادگی کردند، ریاست جمهوری افغانستان گفت که کاهش خشونت تعریف مشخص و عملی نداشته و برای آغاز مذاکرات سازنده تنها گزینۀ عملی آتش بس است.

رییس جمهور ایالات متحده در حالی بر کاهش خشونت طالبان تاکید می‌کند که نمایندگان این گروه از چند هفته به اینسو سرگرم مذاکرات با زلمی خلیلزاد، نمایندۀ ویژۀ ایالات متحده برای مصالحۀ افغانستان هستند.

XS
SM
MD
LG