لینک های دسترسی

Breaking News

ابراز آمادگی ترمپ برای همکاری در تحقیقات کانگرس


دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده، گفته است که در روند تحقیقات کانگرس در مورد انتخابات ریاست جمهوری سال ٢٠١٦، همکاری خواهد کرد.

رئیس جمهور ترمپ گفته است که "من همیشه با هر کس همکاری میکنم".

دونالد ترمپ این سخنان را در حالی ابراز داشته که کمیته امور قضایی مجلس نمایندگان کانگرس دیروز (۴فبروری) گفت، میخواهد که دامنۀ تحقیقات خود را در مورد مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ٢٠١٦ و همدستی ممکن ترمپ با روس ها را وسعت ببخشد.

این کمیته در نظردارد که احتملات پس از انتخابات سال ٢٠١٦ را که شامل احتمال فساد و تلاش ممکن دونالد ترمپ برای ایجاد ممانعت در برابر تطبیق قانون میشود، بررسیکند.

کمیته امور قضایی مجلس نمایندگان کانگرس همچنان با فرستادن نامه ها به بیش از ٨٠ نفر، خواستار اسناد آنان شد.

این افراد شامل کارمندان حکومت رئیس جمهور ترمپ، اعضای خانواده به شمول دو پسرش، افراد شامل در شبکه تجارتی ترمپ و مایکل کوهن، وکیل مدافع سابق دونالد ترمپ میشود.

قصرسفید گفته است کهپس از بررسی خواست های کمیته امور قضایی، در "زمان مناسب به آن پاسخ خواهد داد".

سارا هکبی سندرز، سخنگوی قصرسفید در واکنش به تصمیم کمیتۀ امور قضایی کانگرس گفته است که "قانونگذاران دموکرات بخاطری این کار را میکنند که آنان هراس دارند زیرا ادعای نادرست دو سالۀ شان در مورد تبانی ترمپ با روس ها در حال زوال شدن است".

در عین حال، رئیس جمهور ترمپ نیز با نشر یک پیام در صفحۀ تویترش، نگاشته است که "هیچ تبانی وجود ندارد". دونالد ترمپ اضافه کرده که "دموکرات ها هیچ اسنادی بخاطر استیضاح رئیس جمهور را ندارند".

تحقیقات این کمیته، مجزا از تحقیقات است که توسط ادارۀ تحقیقات فدرال یا اف.بی.آی در مورد روسیه به پیش برده میشود.

انتظار میرود که ادارۀ اف.بی.آی نتایج تحقیقات خود را به زودی ارایه کند.

ترمپ در تحقیقات کانگرس ابراز همکاری کرده است
please wait

No media source currently available

0:00 0:03:02 0:00

XS
SM
MD
LG