لینک های دسترسی

Breaking News

روند کمک‌‌های برنامۀ جهانی غذا برای صدها خانواده در کابل آغاز شد


برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد (WFP) می‌گوید که کمک‌هایش را برای ۱۶۶۰ خانوادۀ نادار در کابل آغاز کرده و قرار است این روند ادامه یابد.

ماری ایلن ملگرورتی، مسوول این برنامه در افغانستان روز چهارشنبه ششم اکتوبر (۱۴ میزان) به صدای امریکا گفت که این کمک‌ها شامل آرد، نخود، روغن و دیگر مواد غذایی است که برای این افراد توزیع می‌شود.

خانم ایلن افزود که این خانواده‌های بی‌بضاعت بر اساس سروی آنان کمک دریافت خواهند کرد و قرار است در آینده از این کمک‌ها مستفید شوند.

رییس برنامۀ جهانی غذا برای افغانستان همچنین گفت که در حال حاضر، ۱۴ میلیون نفر در این کشور مصوونیت غذایی ندارند. بر اساس تخمین سازمان ملل متحد کم و بیش ۳.۲ میلیون با خطر سو تغذیۀ روبرو اند.

بر اساس معلومات ملل متحد برای تامین مواد غذایی برای افراد نیازمند در این کشور، ۲۰۰ میلیون دالر نیاز است که از این میان تا کنون ۱۰۰ میلیون دالر از سوی نهادهای بین‌المللی و کشورهای کمک کننده فراهم شده است.

رییس برنامه جهانی غذا برای افغانستان همچنین گفت که با مسلط شدن طالبان در این کشور، بسیاری از افغان‌ها، شغل شان را از دست داده و از سوی دیگر نرخ مواد خوراکه و نفتی گونۀ بی‌سابقه افزایش یافته است.

خانم ایلن همچنین از نهادهای بین‌المللی و کشورهای کمک‌کننده خواست که برای رسیدگی به مشکلات مردم، باید کمک‌های شان را شدت داده و از بحران اقتصادی در این کشور جلوگیری کنند.

او اضافه کرد که برنامه جهانی غذا متعهد است تا پایان امسال برای ۱۴ میلیون نفر که نیاز جدی به کمک‌های فوری دارند، رسیدگی کند.

بر اساس پیش‌بینی برنامۀ جهانی غذا برای رسیدگی به نیازمندان در افغانستان تا پایان سال ۲۰۲۱ میلادی به ۲۰۰ میلیون دالر و در سه ماه نخست سال ۲۰۲۲ میلادی به ۳۰۰ میلیون دالر نیاز است.

پیش از این برنامۀ جهانی غذای سازمان ملل متحد تخمین زده بود که یک سوم جمعیت افغانستان با خطر گرسنگی شدید یا حاد روبرو است. ملل متحد همچنین تخمین زده است که نصف کودکان زیر سن پنج سال در افغانستان به سو تغذیۀ شدید مبتلا اند.

مقام‌های ملل متحد گفته اند که طالبان به آنان اطمینان دادند که به فعالیت‌های ملل متحد و انتقالات مساعدت‌های غذایی این سازمان اجازه خواهد داد.

XS
SM
MD
LG