لینک های دسترسی

Breaking News

انتقاد امریکا از حملات میزایلی ایران در سوریه


ایالات متحده حملات میزایل های بالستیک ایران بر مواضع تندروان مستقر در سوریه را مورد انتقاد قرار داده است.

یک سخنگوی پنتاگون یا وزارت دفاع ایالات متحده حملات میزایلی ایران را اقدام "بی باکانه، ناامن و عامل تشدید تنش" عنوان کرده است.

شان رابرتسن به صدای امریکا گفته است که حکومت ایران با پرتاب این میزایل ها، سایر نیرو های نظامی را که در سوریه فعالیت دارند، نادیده گرفته است.

نیرو های ائتلاف به رهبری ایالات متحده مواضع تندروان گروه دولت اسلامی یا داعش را از چندین سال به این سو در شرق سوریه، هدف قرار داده است. این ائتلاف پلان دارد تا تندروان داعش را از سوریه و عراق، ریشه کن کند.

اظهارات سخنگوی وزارت دفاع ایالات متحده پس از آن بیان شد که سپاه پاسداران ایران گفت که شش میزایل را از ولایت کرمانشاه واقع در شمال غرب ایران پرتاب کرد و این میزایل ها با عبور از فضای عراق، مواضع تندروان مستقر در شهرک البو کمال سوریه را که در نزیکی مرز با عراق، موقعیت دارد، هدف قرار داده است.

اما وزیرخارجۀ سوریه این حملات میزایل های بالستیک ایران را بخشی از همکاری "مشروع" میان دو کشور برای مبارزه با دهشت افگنی خوانده است.

ولید المعلم گفت که حملۀ میزایلی ایران در چهارچوب مبارزه با دهشت افگنی صورت گرفته است.

شهرک البوکمال در کنترول نیرو های بشارالاسد، رئیس جمهور سوریه، قرار دارد، اما شماری از تندروان داعش که پس از شکست در موصل عراق و رقۀ سوریه به این شهر متواری شده اند، هنوز هم قادر به انجام حملات اند.

مقامات سپاه پاسداران گفته اند که این اقدام، در انتقامگیری از حمله بر رژۀ نظامی در شهر اهواز، صورت گرفته است. اما مقامات ایرانی نگفته اند که آیا از حکومت عراق اجازه گرفته اند که میزایل های آنان از فراز آن کشور عبور کند یا خیر.

سخنگوی سپاه پاسداران ایران گفته است که "آنان [مهاجمین حمله بر رژه در منطقۀ اهواز] از مرمی استفاده کردند و پاسخ شان را با میزایل دادیم."

XS
SM
MD
LG