لینک های دسترسی

Breaking News

واکنش قانونگذاران امریکایی به حمله روسیه به اوکراین: پوتین منتظر شدیدترین تحریم‌ها باشد


از راست سناتورمارک وارنر (دموکرات)، مایکل مک‌کال (جمهوریخواه)، جیم ریش (جمهوریخواه) و باب منندز (دموکرات).
از راست سناتورمارک وارنر (دموکرات)، مایکل مک‌کال (جمهوریخواه)، جیم ریش (جمهوریخواه) و باب منندز (دموکرات).

ساعاتی پس از دستور ولادیمیر پوتین،‌رییس جمهور روسیه برای انجام عملیات ویژۀ نظامیان روسی بر اوکراین، برخی اعضای ارشد کانگرس ایالات متحده واکنش نشان دادند.

باب منندز، سناتور دموکرات و رییس کمیته روابط خارجی سنای امریکا در یک بیانیه درباره حمله روسیه به اوکراین نوشت که این حمله روسیه نشان داده است که رهبر کنونی کرملین باید از جامعه جهانی اخراج شود. این یک روز تاریخی در نحوه نگرش و برخورد جهان با مستبد مسکو است.

مارک وارنر، سناتور دموکرات و رییس کمیته استخبارات سنای امریکا در واکنش به فرمان پوتین برای حمله به اوکراین گفت که مردم روسیه هزینه‌ای گزافی برای جاه‌طلبی پوتین خواهند پرداخت. وی افزود که پوتین با یک "حمله غیرقانونی"، به چند دهه صلح در اروپا پایان داد. او خواستار اتحاد دو حزب شد.

کیفن مک‌کارتی، رهبر جمهوریخواهان مجلس نمایندگان ایالات متحده در بیانیه‌ای تهاجم پوتین به اوکراین را "بی‌باکانه و فلاکت‌بار" خوانده و گفت: " ایالات متحده در کنار مردم اوکراین می‌ایستد و برای امنیت و عزم آنها دعا می کند. اقدامات پوتین باید با پیامدهای جدی مواجه شود. "

او افزود که حمله بر اوکراین سبب برهم زدن توازن قوا در اروپا شده و پوتین باید پاسخگوی اقدامات خود باشد.

جیم ریش، عضو ارشد جمهوریخواه در کمیته روابط خارجی سنای امریکا در بیانیه خود گفته که پوتین از جورجیا گرفته تا اکنون در اوکراین، همیشه از زور استفاده کرده است. این اقدامات،‌ از یک مرد مستاصل است که با کاشت هرج و مرج، می‌خواهد قوی به نظر برسد.

مایکل مک‌کال، عضو ارشد جمهوریخواه در کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان امریکا در بیانیه مشترک با چند عضو دیگر کانگرس نوشت، مسبب خونهای ریخته شده در اوکراین و روسیه، تنها شخص پوتین است. او تاکید کرد ما متعهد هستیم با شدیدترین تحریم‌ها،‌ وحشی‌گری رژیم پوتین را کاهش دهیم.

ولادیمیر پوتین در زمان صدور فرمان این حمله در سخنان‌اش گفت که گسترش ناتو و استفاده آن از خاک اوکراین غیرقابل قبول است. وی گفت روسیه قصد اشغال خاک اوکراین را ندارد و تهدید کرد در صورت مداخله خارجی، روسیه به سرعت واکنش نشان خواهد داد.

ساعتی بعد از اعلام عملیات نظامی روسیه در اوکراین، جو بایدن، رییس جمهور امریکا گفت که ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، جنگ از قبل طراحی شده را "انتخاب کرده است که منجر به فاجعهٔ انسانی و رنج انسان‌ها" می شود.

قصر سفید با نشر اعلامیه‌ای گفته است: "روسیه به تنهایی مسوول مرگ و ویرانی این حمله است و ایالات متحده، متحدین و شرکای‌اش متحدانه و قاطعانه به آن پاسخ خواهند داد. جهان روسیه را حسابده قرار خواهد داد."

XS
SM
MD
LG