لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا: شاهد نشانه‌های مثبت در عملکرد پاکستان استیم


جنرال جو ووتل، قوماندان فرماندهی مرکزی اردوی امریکا
جنرال جو ووتل، قوماندان فرماندهی مرکزی اردوی امریکا

جنرال جو ووتل، قوماندان فرماندهی مرکزی اردوی امریکا، گفته است که "نشانه های مثبت" در برخورد اردوی پاکستان رونما گردیده است.

جنرال ووتل که دیروز در یک جلسۀ استماعیۀ کمیتۀ امور نظامی مجلس نمایندگان کانگرس امریکا صحبت میکرد، گفت که او به طور معمول با اردوی پاکستان در تماس بوده و "از طریق تماس هایشان، اردوی پاکستان گزارش بعضی از اقدامات خود را به ما ارایه میکند."

به گفتۀ این مقام نظامی امریکا، اگرچه این عملکردپاکستان مساوی به اقدامات قاطع که واشنگتن خواستار آنست، نمیباشد، اما افزود که تغییر فعلی "این امید را میبخشد که برخورد ما درست است".

جنرال ووتل در حالی از تغییر در برخورد اردوی پاکستان حرف میزند که دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده ماۀ گذشته دستور به تعلیق در آوردن کمک های نظامی به اسلام آباد را صادر کرد.

روابط میان واشنگتن و اسلام آباد پس از آن به وخامت گراید که رئیس جمهور ایالات متحده حین اعلام استراتیژی جدیداش برای افغانستان و جنوب آسیا، پاکستان را به پناه دادن عناصر متهم کرد که به گفتۀ او سربازان امریکایی را در افغانستان هدف قرار میدهند.

اما جنرال ووتل در صحبت های دیروزش، همکاری با پاکستان را کلید رسیدن به مؤفقیت در جنگ شانزده سالۀ افغانستان عنوان کرد.

جنرال جو ووتل همچنان در ادامۀ سخنانش روسیه را به تلاش بخاطر خدشه دار ساختن نفوذ ایالات متحده در مذاکرات صلح افغانستان و سوریه متهم کرد.

جنرال ووتل گفت که روسیه همچنان راجع به وسعت حضور جنگجویان گروۀ دولت اسلامی یا داعش در افغانستان مبالغه میکند و اضافه کرد که "روسیه با استفاده از تاکتیک های پروپاگند تلاش دارد تا حضور داعش را ناکامی ایالات متحده و ناتو جلوه دهد".

جنرال ووتل افزود، در حالیکه گروۀ داعش در سوریه و عراق با شکست روبرو شده است، نیروهای امریکایی تلاش دارند تا وضعیت جنگ را در افغانستان بگونۀ فزاینده تغییر دهند و بن بست موجود در جنگ با شورشیان طالب را بشکنند.

امریکا: شاهد نشانه های مثبت در عملکرد پاکستان استیم
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:56 0:00

XS
SM
MD
LG