لینک های دسترسی

Breaking News

تیلرسن: روابط با روسیه ممکن وخیم تر گردد


تحریمات تازه علیه روسیه را که کانگرس هفتۀ گذشته تصویب کرد، از دید تیلرسن، کمک کننده نیست
تحریمات تازه علیه روسیه را که کانگرس هفتۀ گذشته تصویب کرد، از دید تیلرسن، کمک کننده نیست

ریکس تیلرسن، وزیر خارجۀ امریکا، هشدار داده که روابط بین امریکا و روسیه ممکن از آنچه اکنون است، وخیم تر گردد.

آقای تیلرسن دیروز با نخستین بار ظاهر شدن در کنفرانس هفته وار مطبوعاتی وزارت خارجه، در مورد دیدگاه هایش راجع به روابط امریکا با سایر کشور ها، از جمله با روسیه که اخیراً نقطۀ عطف رسانه های امریکایی قرار گرفته، توضیحات داد.

وزیر خارجۀ امریکا گفت او مکرراً به سرگی لاوروف، وزیر خارجۀ روسیه، گوشزد نموده که روابط میان دو کشور خوب نیست، اما میتواند از این هم بدتر شود، و چنان هم شد.

تحریمات تازه علیه روسیه را که کانگرس هفتۀ گذشته تصویب کرد، از دید تیلرسن، کمک کننده نیست.

ریکس تیلرسن گفت "از این اقدام کانگرس که تحریمات تازه را وضع کرد، و به شیوۀ که آن را طرح کرد، نه رئیس جمهور و نه هم من خوش بودیم. ما واضحاً ابراز داشتیم که فکر نمیکنیم این تعزیرات در جهت تلاش های ما، کمک کننده واقع گردد، اما این فیصله ای بود که کانگرس انجام داد."

وزیر خارجۀ امریکا افزود که به نظر او، رئیس جمهور وضع این تحریمات را میپذیرد و از قراین بر می آید که آن را توشیح خواهد کرد.

قبل از این، مایک پنس معاون رئیس جمهور امریکا، دیروز در سفرش به گرجستان، با یک لحن متفاوت، سعی کرد همسایگان روسیه را از بابت حمایت امریکا از آنان، مطمین بسازد.

آقای پنس در اشاره به حمایت واشنگتن از منطقۀ بالقان گفت"به مثابۀ یک نشانۀ دیگر از تعهد ما، به زودی، رئیس جمهور ترمپ لایحه ای را توشیح خواهد کرد تا تحریمات ایالات متحده علیه روسیه را تشدید بخشیده و تنظیم سازد. ایالات متحده، مبتنی بر همکاری دو جانبه و منافع مشترک، در صدد روابط سازنده با روسیه است. اما رئیس جمهور ما و کانگرس ما در قسمت پیامدهی به روسیه، یکصدا اند."

به گفتۀ آقای پنس، پیام اینست که برای بهبود روابط و رفع تحریمات، لازم است تا روسیه از اعمالی که باعث این تحریمات شده، دست بکشد.

مسکو امروز در برابر سخنان اخیر مقامات امریکایی واکنش نشان داد و گفت که در بیانات قصر سفید، تناقض دیده میشود.

در عین حال، سناتوران امریکایی مربوط هردو حزب عمدۀ ایالات متحده، از دونالد ترمپ رئیس جمهور این کشور میخواهند تا مصوبۀ وضع تحریمات بر روسیه را که هفتۀ گذشته برای توشیح به قصر سفید ارسال شده، بی درنگ امضأ کند.

تیلرسن: روابط با روسیه ممکن وخیم تر گردد
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:27 0:00

XS
SM
MD
LG