لینک های دسترسی

Breaking News

احتمال اعتراف عسکر امریکایی به قتل غیرنظامیان افغان


وکلای مدافع رابرت بیلز خورد ضابط اردوی ایالات متحده که به قتل عمدی ۱۶غیر نظامی در اوایل سال گذشته میلادی در افغانستان متهم است، میگویند که او برای جلوگیری از مجازات به مرگ، جرمش را خواهد پذیرفت.

وکلای بیلز می افزایند که او در محکمۀ نظامی آینده به تاریخ پنجم ماه جون در شهر سیاتل ایالت واشنگتن حضور خواهد یافت و جرمش را خواهد پذیرفت.

به نظر میرسد که بیلز میخواهد به حبس ابد محکوم شود و محکمۀ باید فیصله کند که آیا او واجد شرایط چنین تخفیفِ می باشدیا خیر.

څارنوالان نظامیی این خورد ضابط امریکایی را به ۱۶فقرۀ قتل عمدی متهم نموده اند.

آنها بر بیلز اتهام واردکرده اند که در ماه مارچ سال گذشته پایگاهش را در جنوب افغانستان رها نموده و در دو قریۀ ولسوالی پنج وایی ولایت کندهار غیر نظامیان را با گلوله و ضربات چاقو به قتل رسانید. در میان کشته شدگان نهُ کودک نیز شامل است.

اردوی ایالات متحده میگوید که این اقدام در انتقام جویی از یک بمگذاری صورت گرفت که در آن یک سرباز دیگر امریکایی شدیداً مجروح شد.

جان هنری براون، وکیل بیلز میگوید که مؤکلش در چهارمین سفر محاربوی به افغانستان اعزام شده بود و از تشوشات روانی و تکلیف دماغی که از اثر جراحاتی که در ناحیۀ سرش در عراق برداشته بود، رنج میبرد.

اقارب برخی از قربانیان حادثۀ پنج وایی به اسوشیتد پرس گفته اند که اگر این خورد ضابط امریکایی به مرگ محکوم نشود، آنها دست به انتقام جویی خواهند زد.

اردوی ایالات متحده از سال ۱۹۶۱به این سو هیچ سرباز امریکایی را به مرگ محکوم نکرده است.
XS
SM
MD
LG