لینک های دسترسی

Breaking News

استراتیژی نظامی امریکا در افغانستان نهایی می گردد


آرشیف: مقامات امریکایی به شمول دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده، گفته اند که به زودی، استراتیژی خود را در مورد جنگ افغانستان، نهایی خواهند کرد
آرشیف: مقامات امریکایی به شمول دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده، گفته اند که به زودی، استراتیژی خود را در مورد جنگ افغانستان، نهایی خواهند کرد

ادارۀ دونالدترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده، به تصمیم گیری خود روی چگونگی جنگ ۱۶ سالۀ افغانستان، نزدیک شده است.

آقای ترمپ روز جمعه با مایک پینس، معاون اش، و تیم امنیت ملی خود در کمپ دیوید روی استراتیژی جنگ افغانستان در کمپ دیوید واقع در ایالت مریلند، بحث می کند.

جیم متیس، وزیردفاع ایالات متحده روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت که امریکا روی تصمیم گیری نحوۀ جنگ در افغانستان بسیار نزدیک شده است.

آقای متیس گفت"ما با رئیس جمهور، وزیر خارجه و تیم امنیتی قصرسفید ملاقات خواهیم کرد. ما تا حد تصمیم گیری پیش خواهیم رفت. به تصمیم نهایی خود بسیار نزدیک شده ایم و پیشبینی می کنم که در آیندۀ بسیار نزدیک اعلام خواهد شد."

گزینه هایکه در این نشست روی آن بحث خواهد شد، شامل خروج نیرو های نظامی امریکایی از افغانستان ،خصوصی سازی جنگ و اعزام نظامیان اضافی به افغانستان است.

در همین حال، جنرال جو دانفورد، لوی درستیز ایالات متحده، گفته است که ادارۀ رئیس جمهور ترمپ برای نهایی سازی پالیسی امریکا در افغانستان "بسیار نزدیک" شده است.

آقای دانفورد گفته است که پالیسی ادارۀ ترمپ پاسخگوی تقاضای جنرال جان نکلسن، قوماندان حمایت ماموریت قاطع در افغانستان، خواهد بود که خواهان اعزام قوای بیشتر در آن کشور شده است تا بن بست به وجود آمده در آن کشور، خاتمه یابد.

جنرال دانفورد همچنین گفته است که قوای ایالات متحده که در افغانستان مستقر اند، سزاوار پالیسی تازه اند، زیرا آنان قوای افغان را در مبارزه بر ضد گروه های تندرو مثل داعش کمک می کنند.

XS
SM
MD
LG