لینک های دسترسی

Breaking News

ترمپ روز جمعه در کمپ دیوید استراتیژی افغانستان را نهایی می کند


در ماه اخیر، دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده بار ها گفته است که استراتیژی جنگ امریکا در افغانستان را نهایی می کند
در ماه اخیر، دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده بار ها گفته است که استراتیژی جنگ امریکا در افغانستان را نهایی می کند

رئیس جمهور امریکا، معاون اش، وزیر دفاع، رئیس سی آی ای و مشاور امنیت ملی قصر سفید روز جمعه استراتیژی جنگ در افغانستان را ارزیابی خواهند کرد.

یک سخنگوی قصر سفید گفته است که دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده، روز جمعه در کمپ دیوید، استراحتگاه رئیس جمهور در ایالت مریلند، با مقامات ارشد حکومت اش در مورد استراتیژی جنگ در افغانستان، بحث خواهد کرد.

اما سارا هکبی سندرس، سخنگوی قصر سفید، مشخص نکرد که آیا رئیس جمهور ترمپ بالاخره در باره این استراتیژی تصمیم اش را نهایی خواهد کرد یا خیر؟ با آنهم انتظار می رود که استراتیژی ایالات متحده در مورد جنگ افغانستان پس از پایان ملاقات در کمپ دیوید، نهایی گردد.

رئیس جمهور ترمپ در اوایل این ماه گفت که به زودی در مورد استراتیژی جنگ در افغانستان تصمیم خواهد گرفت.

در آخرین مورد، آقای ترمپ پنجشنبه گذشته در ایالت نیوجرسی به خبرنگاران در پیوند به تغییر استراتیژی امریکا در افغانستان گفت "این برایم یک تصمیم بسیار بزرگ است. یک وضعیت بهم خورده (در افغانستان) برایم به میراث رسید و ما این وضعیت را بهتر خواهیم ساخت."

قبل از این، رئیس جمهور ترمپ گفته بود، می خواهد بداند که چرا نیرو های امریکایی نزدیک به ۱۷ سال در افغانستان حضور دارند.

در نشست روز جمعه در کمپ دیوید مایک پنس، معاون رئیس جمهور امریکا، جم متیس، وزیر دفاع امریکا، ریکس تلرسن، وزیر خارجۀ ایالات متحده، مک ماستر، مشاور امنیت ملی رئیس جمهور ترمپ و سایر مقامات ارشد حکومت ترمپ اشتراک خواهند داشت.

شماری از قانونگذاران امریکایی بر رئیس جمهور ترمپ به خاطر ایجاد تاخیر در استراتیژی اش برای افغانستان، انتقاد ورزیده اند.

در آخرین مورد، جان مکین،سناتور بر جسته از حزب جمهوری‌خواه ایالات متحده، پنجشنبه گذشته گفت که "امریکا در افغانستان بی مقصد" است.

این سناتور امریکایی پیشنهاد کرده است که حضور قوای امریکایی در افغانستان باید تقویت یابد تا ضمن سرکوب عناصر دهشت افگن و افراطی، شرایط مناسب برای تفاهم سیاسی ایجاد گردد.

جان نکلسن، قوماندان ماموریت قاطع در افغانستان هم گفته است که جنگ درافغانستان به بن بست رسیده است و برای بیرون رفت از این وضعیت، به اعزام نظامیان بیشتر به افغانستان ضرورت است.

  • 16x9 Image

    خالد مفتون - واشنگتن

    خالد مفتون، به عنوان تهیه کننده گزارش های تحلیلی و گوینده خبر، کارش را از ابتدای سال ۲۰۱۴ در رادیو صدای امریکا در واشنگتن آغاز کرد. خالد پیشتر از این، حدود ۱۰ سال در رسانه های بین المللی مختلف به شمول خبرگزاری آلمان درکابل و رادیو آزادی در پراگ کار کرده بود. خالد مفتون سند لیسانس حقوق و علوم سیاسی را از دانشگاه کابل دریافت کرده و سند ماستری را در رشته مدیریت عامه از انستیتوت مطالعات بین المللی مونتری کالیفرینای امریکا کسب کرده است.

XS
SM
MD
LG