لینک های دسترسی

Breaking News

روسیه: عملیات زمینی در سوریه یعنی تداوم جنگ


جان کری وزیر خارجۀ ایالات متحده گفته بود که اگر پلان صلح سوریه ناکام شود، ممکن عساکر بیشتر خارجی وارد جنگ شوند
جان کری وزیر خارجۀ ایالات متحده گفته بود که اگر پلان صلح سوریه ناکام شود، ممکن عساکر بیشتر خارجی وارد جنگ شوند

پس از ختم کنفرانس سه روزۀ امنیتی در شهر مونیخ در آلمان که نمایندگان کشورهای اشتراک کننده روی توقف جنگ در سوریه و فراهم ساختن مساعدت بشری به گیرماندگان در آن کشور به یک توافق دست یافتند، دیمتری میدویدوف صدراعظم روسیه در یک مصاحبه با تلویزیون یورونیوز یک بار دیگر تاکید کرد که هر نوع عملیات زمینی در سوریه می تواند راه را برای جنگ دراز مدت در آن کشور باز کند.

صدراعظم روسیه این سخنان را در واکنش به اظهارات اخیر جان کری وزیر خارجۀ ایالات متحده بیان داشت.

وزیر خارجۀ ایالات متحده گفته بود که اگر پلان صلح سوریه ناکام شود، عساکر بیشتر خارجی ممکن وارد جنگ گردند.

آقای مدویدوف همچنان در پاسخ به یک سؤال در مورد ادامۀ حمایت مسکو از بشارالاسد رئیس جمهور سوریه گفت که روسیه از شخص بشارالاسد حمایت نمی کند، بلکه از روابط دوستانه با دولت سوریه حمایت می کند.

به گفتۀ صدراعظم روسیه، هیچ قدرت مشروع به جز از بشارالاسد در سوریه وجود ندارد و در صورت برکنار ساختن رئیس جمهور اسد از قدرت، سوریه با سرنوشت شماری از کشورهای شرق میانه دچار خواهد شد.

باوجود آن که بارک اوباما رئیس جمهور ایالات متحده گزینۀ اعزام نیرو های زمینی امریکا به سوریه را رد نمود اما حکومت عربستان سعودی گفته است که حآضر به فرستادن نیروهای زمینی برای مبارزه با گروۀ دولت اسلامی یا داعش می باشد.

آقای اوباما دیروز یک بار دیگر از روسیه خواست تا هدف قرار دادن مخالفان میانرو حکومت بشارالاسد را توقف دهد.

به باورغرب بمباردمان روسیه در سوریه، روند مبارزۀ ائتلاف بین المللی ضد گروۀ دولت اسلامی یا داعش را خدشه دار ساخته است.

باوجود توافق روز جمعه در کنفرانس امنیتی مونیخ روی یک آتش بس در سوریه ، روسیه می گوید که این کشور حملات هوایی خود را در برابر گروۀ داعش و جبهۀ النصره که مرتبط به القاعده دانسته می شود، ادامه خواهد داد.

XS
SM
MD
LG