لینک های دسترسی

Breaking News

وزیر دفاع امریکا: با استراتیژی جدید در افغانستان برنده می‌شویم


وزیر دفاع و لوی درستیز قوای مسلح امریکا در مورد وضعیت افغانستان به قانونگذاران امریکایی معلومات دادند
وزیر دفاع و لوی درستیز قوای مسلح امریکا در مورد وضعیت افغانستان به قانونگذاران امریکایی معلومات دادند

جیم متیس وزیر دفاع و جوزف دنفورد لوی درستیز عمومی قوای مسلح ایالات متحده سه شنبه به قانونگذاران امریکایی گفتند که استراتیژی جدید حکومت امریکا در قبال افغانستان و جنوب آسیا متضمن پیروزی ماموریت نظامی ایالات متحده در منطقه بوده می‌تواند.

پیش از این فرماندهان امریکایی گفته بودند که ماموریت نظامی امریکا در افغانستان با بن بست روبرو است و خواستار اعزام نیروی اضافی به آن کشور شده بودند.

آقای متیس گفت که از هم اکنون شاهد موفقیت در افغانستان می توان بود، او گفت "در ماه‌های اخیر تلفات غیرنظامیان در افغانستان کاهش یافته ... توانایی طالبان به انجام حملات به ویژه عملیات تهاجمی کاهش یافته ... و توانایی عملیاتی قوای مسلح افغانستان بلند رفته است".

بخشی از استراتیژی جدید ایالات متحده برای جنوب آسیا بر پاکستان تمرکز دارد و رئیس جمهور دونالد ترمپ نیز هشدار داده است که اسلام آباد باید به صف مبارزه با تروریزم بپیوندد و از حمایت و فراهم آوری پناهگاه برای دهشت افگنان بپرهیزد.

جان مک‌کین، رئیس کمیتۀ خدمات دفاعی مجلس سنای کانگرس ایالات متحده گفت "آدرس دقیق شبکۀ حقانی را می‌دانیم، اما شاهد پیشرفت در امحای لانه های این شبکه نبوده ایم".

در پاسخ به سوالی پیرامون رویکرد حکومت ترمپ در قبال پاکستان، آقای متیس گفت که در هفته‌های آینده گفتگوها با پاکستان برای ایجاد "روابط جدید" میان اسلام آباد و واشنگتن آغاز خواهد شد، اما جزئیاتی ارایه نکرد.

مقام‌های افغان نیز پاکستان را به حمایت از گروه‌هایی مانند شبکۀ حقانی و گروه طالبان افغان متهم می‌کنند، گروه‌هایی که به گفتۀ مقام‌ها حملات شان را در پناهگاه‌های امن شان در پاکستان طراحی کرده و آن را بر ضد قوای افغان و امریکایی در افغانستان عملی می‌کنند.

وزیر دفاع و لوی درستیز قوای مسلح ایالات متحده در کنار حمایت ایالات متحده، حمایت منطقه‌ای به ویژه همکاری پاکستان، هند و چین را در زمینۀ تامین صلح و ثبات در افغانستان ضروری پنداشته تاکید کردند که استراتیژی جدید ایالات متحده ابزار لازم را برای چنین اجماعی فراهم کرده است.

  • 16x9 Image

    نجیب‌الله احمدیار

    نجیب‌الله احمدیار کار با رسانه‌ها را در سال ۲۰۰۱ میلادی آغاز کرد و از سال ۲۰۰۹ به اینسو در صدای امریکا به صفت ویراستار، نویسنده و مجری برنامه‌های رادیویی، تلویزیونی و دیجیتلی کار می‌کند. 

XS
SM
MD
LG