لینک های دسترسی

Breaking News

تمدید حکم قاضی علیۀ فرمان مهاجرت ترمپ


دونالد ترمپ فرمان بازنگری شدۀ خود در مورد ممنوعیت بر ورود بر اتباع شش عمدتاً مسلمان را به تاریخ ٦ مارچ امضا کرد
دونالد ترمپ فرمان بازنگری شدۀ خود در مورد ممنوعیت بر ورود بر اتباع شش عمدتاً مسلمان را به تاریخ ٦ مارچ امضا کرد

دیریک واتسن، قاضی فدرال در ایالت هاوایی حکم اش در مورد متوقف ساختن فرمان اجرایی رئیس جمهور امریکا در بارۀ مهاجرت را تمدید کرد.

بر اساس این حکم، تا زمان رسیدگی به صورت دعوای ایالت هاوایی در مورد فرمان دونالد ترمپ، توقف موقت این فرمان تمدید شد.

هدف فرمان اجرایی دونالد ترمپ آنست تا از ورود مهاجران و همچنان مسافران از شش کشور عمدتاَ مسلمان به ایالات متحده امریکا به طور مؤقت جلوگیری شود.

این کشورها سومالیا، ایران، سوریه، سودان، لیبیا و یمن اند. پیش ازین اعلام شده بود که این فرمان در شانزده مارچ به اجرا گذاشته می شود.

پس از آنکه یک قاضی فدرال فرمان اجرایی ماه جنوری ترمپ در مورد مهاجرت را به حالت تعلیق در آورد، او فرمان بازنگری شده را در ۶ مارچ امضا کرد. در فرمان تازه، عراق از جملۀ کشور های متأثر شده، خارج ساخته شده است.

هاوایی نخستین ایالت بود که در برابر فرمان اجرایی دونالد ترمپ اقامۀ دعوا کرد. داگ چن، لوی څارنوال این ایالت، ادعا داشت که ممنوعیت مؤقت بر ورود اتباع شش کشور عمدتاً مسلمان، خلاف قانون اساسی بوده، باشندگان مسلمان، محصلین خارجی و سکتور توریزم آن ایالت را متضرر خواهد ساخت.

رئیس جمهور دونالد ترمپ، ضمن انتقاد بر فیصلۀ محکمه مبنی بر جلوگیری از تطبیق فرمان اجرایی اش، تصمیم قاضی را یک مثالِ از حدگذری قضایی خواند بود.

XS
SM
MD
LG