لینک های دسترسی

Breaking News

ترکیه به شرکت در ائتلاف بین المللی ضد داعش توافق کرد


ترکیه خواستار ایجاد نوار حایل مرزی در سرحدات آن کشور با سوریه شده است
ترکیه خواستار ایجاد نوار حایل مرزی در سرحدات آن کشور با سوریه شده است

پیتر کوک سخنگوی وزارت دفاع ایالات متحده می گوید که ترکیه برای اشتراک در حملات هوایی ائتلاف بین المللی ضد گروه دولت اسلامی که ایالات متحده رهبری آن را بر عهده دارد، موافقه نموده است، اما به گفتۀ وی ادغام و پیوستن عملی ترکیه در این ماموریت، ممکن چند روز طول بکشد.

سخنگوی وزارت دفاع ایالات متحده امریکا همچنان آغاز پرواز طیاره های جنگی ترکیه را در کنار سایر اعضای ائتلاف مبارزه بر ضد داعش،گام مهمی به جلو خواند.

اشتن کارتر وزیر دفاع ایالات متحده هفته گذشته از ترکیه خواسته بود تا در امر مبارزه با تندروان گروه دولت اسلامی اقدامات بیشتری به خرج دهد.

ترکیه همچنان ماه گذشته موافقه نمود که به طیاره های جنگی ایالات متحده اجازه دهد تا برای انجام ماموریت های ضد داعش، از پایگاه هوایی انجرلیک آن کشور کار گیرد.

به گفتۀ سخنگوی وزارت دفاع ایالات متحده، همکاری میان ترکیه و ایالات متحده و توسعۀ آن تا هنوز نیز ادامه دارد.

در بحثها روی همکاری میان هردو کشور، کوششها برای رسیدگی به موضوعات امنیتی که سرحدات جنوبی ترکیه با سوریه و عراق را تهدید می کند، جریان دارد.

نگرانی ها در مورد تهدیدات امنیتی در سرحد ترکیه و سوریه در حالی افزایش یافته است که سرازیر شدن جنگجویان خارجی و حمل و نقل اسلحه در مناطق تحت کنترول گروه دولت اسلامی در سوریه ادامه دارد.

ترکیه برای دفع این تهدیدات و جلوگیری از ورود پناهجویان سوری در قلمرو آن کشور، پیشنهاد ایجاد یک ساحۀ مصؤن را کرده بود.

با وجود آن که حکومت ایالات متحده از توافق ترکیه و امریکا روی توسعۀ همکاری میان این دو کشور خبر می دهد، پیتر کوک سخنگوی وزارت دفاع ایالات متحده می گوید که این وزارت برای ایجاد چنین ساحه علاقه ندارد.

XS
SM
MD
LG