لینک های دسترسی

Breaking News

سازمان جهانی صحت: در سال ۲۰۱۹ زندگی میلیون‌ها انسان را نجات داده ایم


سازمان جهانی صحت می‌گوید که در سال ۲۰۱۹ در مشارکت با سایر ادارات جهانی، زندگی میلیون‌ها انسان آسیب پذیر را در سراسر جهان از مرگ و ابتلا به امراض نجات داده است.

سازمان جهانی صحت و شرکای بین المللی آن در سال ۲۰۱۹ در بیش از ۴۰ کشور و قلمرو به ۵۱ واقعه عاجل رسیدگی کرده و در مورد ۴۴۰ تهدید بالقوه صحی در ۱۳۸ کشور و قلمرو تحقیقات انجام داده است.

پس از نشر گزارش های در مورد کاهش کمک ها، مایکل راین، رییس اجراییه برنامه حالات اضطرار سازمان جهانی صحت گفت که فعالیت های باثبات سازی سیستم های شکنند صحی در ساحات جنگ زده توقف نیافته است.

آقای راین افزود که سازمان جهانی صحت و شرکای آن، علاوه بر کمک ها به حدود یک میلیون مهاجر روهنگیایی در بنگله‌دیش، خدمات صحی را برای بیش از ۱۰ میلیون نفر در یمن فراهم کرده است.

او افزود که زندگی بیش از یک میلیون کودک از امراض قابل وقایه نجات داده شده و بیش از ۱۰۰ هزار کودک دیگر در مقابل سوی تغذی حاد معالجه شده است.

این سازمان در مشارکت با جامعه بین المللی، ۱۸ میلیون دالر را دو بار در بخش آمادگی ها و توقف ویروس ایبولا مصرف کرده است.

سازمان جهانی صحت می‌گوید که برای ریشه کن کردن ویروس ایبولا بیش از یک میلیارد دالر دیگر مصرف خواهد شد که هنوز هم در شرق جمهوری دموکراتیک کانگو وجود دارد. تازه ترین ارقام موارد گزارش شده از ایبولا ۳۳۶۶ و مرگ و میر ناشی از این ویروس ۲۲۲۷ مورد است.

این سازمان با شرکای بین المللی اش به واقعات اضطراری در توفان موزمبیق، جنگ سوریه، تنش های مسلحانه سودان جنوبی، سیلاب‌های ایران، زلزلۀ البانیا و شیوع سرخکان درجزیره ساموا رسیدگی کرده اند.

XS
SM
MD
LG