لینک های دسترسی

Breaking News

رحمانی: با بخش‌هایی از گزارش واشنگتن پست موافق نیستم


رویا رحمانی، سفیر افغانستان در واشنگتن به صدای امریکا گفته است که با بخش های از گزارش واشنگتن پست در مورد جنگ افغانستان موافق نیست.

واشنگتن پوست گزارش داده است که مقامات بلند رتبه نظامی و بلند پایه حکومت ایالات متحده در مورد جنگ ۱۸ ساله افغانستان، به مردم معلومات "گمراه کننده" ارایه کرده است.

اما خانم رحمانی می‌گوید که در بعضی موارد، به دلیل موجودیت مصلحت‌ها امکان شریک کردن تمام اطلاعات وجود ندارد.

او گفت: " گاهی مصلحت های موجود می‌باشد که اندازه تهدید ها به شدتی بلند است که شما نمی‌توانید هر چیز را دانه به دانه، همراه همه شریک بسازید."

سفیر افغانستان افزود که با این بخش از گزارش واشنگتن پوست نیز موافق نیست که گویا جنگ افغانستان قابل فتح نیست.

او افزود که یک بعد جنگ افغانستان بعد تاثیرات روانی آن است که نباید با چنین ادعا، شایعه پراگنی های دشمنان تقویت شود.

خانم رحمانی علاوه کرد: "نیروهای امنیتی افغانستان به قیمت جان و خون خود توانسته اند، به ویژه در چند سال اخیر، از مردم و خاک خود و حتی در منطقه و ساحه بین المللی از شدت تروریزم بکاهند و علیه آن مبارزه کنند. و اگر ما بگوییم که این جنگ بی فایده بوده... در حقیقت ما جز ماشین پروپاگندای دشمن می‌شویم."

خانم رحمانی گفت که حکومت افغانستان در مبارزه با تروریزم موفق بوده است. "ما با متحدین بین المللی ما به طور مشخص با ایالات متحده امریکا در جنگ علیه تروریزم موفقیت های بی اندازه زیادی داشتیم."

اما سفیر افغانستان با بخش های گزارش واشنگتن پوست که گویا او با آن موافق است، اشاره نکرد.

واشنگتن پست در حالی در مورد جنگ ۱۸ ساله امریکا و متحدین ناتو در افغانستان گزارش داده که این کشور نزدیک به یک تریلیون دالر را در این جنگ مصرف کرده است. در جریان جنگ افغانستان تا اکنون ۲۴۰۰ سرباز امریکایی کشته شده است.

XS
SM
MD
LG