لینک های دسترسی

Breaking News

افغانستان و قزاقستان توافقنامۀ همکاری‌‌های نظامی امضا کردند


همزمان با خروج نیروهای خارجی از افغانستان و تشدید جنگ در این کشور، شورای امنیت ملی از امضای توافقنامۀ همکاری‌های نظامی میان مقام‌های افغانستان و قزاقستان خبر داد.

حمدالله محب، مشاور امنیت ملی افغانستان و نورلان یرمک بایف، وزیر دفاع قزاقستان این توافقنامۀ همکاری‌های نظامی میان دو کشور را امضا کرده اند.

شورای امنیت ملی افغانستان روز جمعه ۱۸ جون (۲۸ جوزا) با نشر اعلامیه‌ای گفت که امضای این توافقنامه، زمینۀ حمایت متقابل نظامی در حوزه‌های مختلف میان دو کشور را ایجاد خواهد کرد.

در خبرنامه آمده است: "در این توافقنامه امکان تمرینات مشترک، همکاری‌های طبی، نوسازی تجهیزات، پشتیبانی لوژستیکی و فنی، آموزش جنگ و همکاری اطلاعاتی نظامی میان دو کشور شامل است."

آقای محب روز گذشته در راس یک هیات بلندپایه دولتی وارد شهر نورسلطان، پایتخت قزاقستان شد.

همچنین مشاور شورای امنیت ملی افغانستان با مختار تیوبردی، وزیر امور خارجۀ قزاقستان دیدار کرده و دو طرف درباره همکاری‌های عملی، توسعه، امنیت غذایی، تجهیز نیروهای امنیتی و دفاعی افغان، انجام کارهای مشترک چندجانبه و تسهیل همکاری‌های اقتصادی میان آسیای جنوبی و آسیای میانه صحبت کردند.

افغانستان در حالی با قزاقستان توافقنامه همکاری‌ نظامی امضا می‌کند که روند خروج نیروهای امریکایی از افغانستان به تاریخ اول می (۱۱ ثور) به گونهٔ رسمی آغاز شد و قرار است تا ۱۱ سپتمبر امسال تمامی نیروهای امریکایی و ناتو، این کشور را ترک کنند.

پیش از این ایالات متحدۀ امریکا و پیمان اتلانتیک شمالی (ناتو) اطمیان داده بودند که به همکاری‌های مالی خود به افغانستان و پشتیبانی شان از نیروهای امنیتی این کشور ادامه خواهند داد.

XS
SM
MD
LG