لینک های دسترسی

Breaking News

حدود ۴۲۴هزار مهاجر افغان در ۲۰۲۱ به کشورشان برگشته اند


سازمان بین‌المللی مهاجرت (IOM) می‌گوید که از آغاز سال روان میلادی تا اکنون حدود ۴۲۴هزار مهاجر فاقد اسناد افغان از ایران و پاکستان به کشورشان برگشته اند.

سازمان بین‌المللی مهاجرت امروز پنجشنبه ۲۰ می (۳۰ ثور) با نشر اعلامیه‌ای گفت که از آغاز جنوری تا اکنون ۴۱۸هزار و ۹۶۲ مهاجر افغان از ایران و چهارهزار و ۸۲۲ مهاجر دیگر از پاکستان به کشورشان عودت کرده اند.

بر اساس معلومات این سازمان، برعلاوۀ کمک‌های نقدی با این برگشت‌کنندگان، خدمات صحی نیز به آنها عرضه شده است.

پیش از این، سازمان بین‌المللی مهاجرت تخمین کرده بود که در سال ۲۰۲۱ میلادی ۶۵۴هزار مهاجر فاقد اسناد افغان به کشورشان برخواهند گشت، اما اکنون این سازمان گفته است که بر اساس شواهد این رقم افزایش یافته و احتمال دارد که در سال روان میلادی در مقایسه با سال‌های قبل بیشترین آمار برگشت‌کنندگان فاقد اسناد ثبت شود.

اعلامیه گفته است که تمامی برگشت‌کنندگان فاقد اسناد صد در صد به کمک‌های بشری نیاز دارند و سازمان بین‌المللی مهاجرت برای تداوم کمک‌رسانی به این برگشت‌کنندگان به ۲۹.۷ میلیون دالر نیاز دارد.

این سازمان گفته است که تنها با کمک‌های جدید ناروی، جاپان و سویس، پنج درصد کمک‌ها به برگشت‌کنندگان تامین می‌شود.

اعلامیه گفته است: "در سطح فعلی بودجه هفته‌وار کمک به بازگشت کنندگان بسیار محدود است و پاسخگوی نیازهای شناسایی‌شده نیست".

این سازمان هشدار داده است که اگر بودجه لازم فراهم نشود، احتمال دارد که روند کمک‌رسانی در مرزها به برگشت‌کنندگان از اول ماه جولای تعلیق شود.

بر اساس آمار وزارت امور مهاجرین و عودت‌کنندگان افغانستان هم‌اکنون در حدود ۶.۵ میلیون افغان در کشورهای مختلف مهاجر و پناهجو اند که بیشترین شان در ایران و پاکستان به سر می‌برند.

XS
SM
MD
LG