لینک های دسترسی

Breaking News

بازداشت یک مظنون در پیوند به قضیه ارسال بم به اعضای حزب دیموکرات


پولیس در ایالات متحده روز جمعه یک مرد را در پیوند به قضیه ارسال بم از طریق بسته های پستی بازداشت کرد.

نام شخص بازداشت شده سزار سایوک است و ۵۶ سال عمر دارد. سایوک در ایالت فلوریدا بازداشت شد و جیف سیشنز، لوی سارنوال ایالات متحده گفت که این مظنون به ارتکاب پنج جرم متهم شده است.

یکی از اتهام ها علیه سایوک، ارسال مواد منفجره از طریق بسته های پستی به منتقدین دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده و تهدید مقام های دولتی این کشور می باشد.

لوی سارنوال ایالات متحده همچنین گفت که اگر این اتهام ها علیه سزار سایوک ثابت شود، او به ۴۸ سال حبس محکوم خواهد شد.

کریستوفر ری، رئیس اداره تحقیقات فدرال ایالات متحده امریکا یا اف بی آی گفت که تا کنون ۱۳ بسته حاوی مواد منفجره که از طریق پست به اعضای بلند رتبه حکومت پیشین امریکا ارسال شده بود، کشف شده است.

این بسته های حاوی مواد منفجره به آدرس خانه باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین ایالات متحده، هیلیری کلنتن، وزیر خارجه پیشین این کشور و سایر اعضای بلند رتبه حزب دیموکرات به شمول لوی سارنوال پیشین امریکا، دو عضو برحال این حزب در مجلس نمایندگان و رئیس پیشین اداره استخبارات مرکزی امریکا یا سی آی ای ارسال شده بود.

سزار سایوک که به ارسال این بسته ها متهم شده است، پیشینه طولانی جرمی دارد. او بیش از ۱۰ بار در فلوریدا توسط پولیس بازداشت شده بود. سایوک در سال ۲۰۰۲ به خاطر تهدید ساختن یک بم هم دستگیر شده بود.

اتهام های که بر بنیاد آن سایوک قبلاً توسط پولیس بازداشت شده بود شامل سرقت، فریبکاری و حمل غیرقانونی استروید ها می باشد.

حساب های که در رسانه های اجتماعی ظاهراً متعلق به سایوک است، حاوی نوشته های ضد مخالفین رئیس جمهور ترمپ است.

سوابق دفتر انتخابات ایالت فلوریدا نشان می دهد که سزار سایوک در سال ۲۰۱۶ به حیث رای دهنده جمهوریخواه خود را ثبت نام کرده بود.

برخی نوار های تصویری که در رسانه های اجتماعی نشر شده، سایوک را در میان هواداران ترمپ و راهپیمایی های که به حمایت ترمپ انجام شده بود، نشان می دهد.

XS
SM
MD
LG