لینک های دسترسی

Breaking News

خالد: هیچ توافق صلح بدون آتش‌بس ممکن نیست


اسدالله خالد، سرپرست وزارت دفاع افغانستان می‌گوید که پس از توقف مذاکرات صلح امریکا با طالبان، در موقف این گروه تغییر ایجاد شده و آنان "تقاضای از سرگیری مذاکرات" را دارند.

آقای خالد در پایان نشست وزیران دفاع کشورهای عضو ناتو در مورد افغانستان به خبرنگاران افغان گفت که امیدوار اند دور جدید مذاکرات صلح با طالبان "از موقف بهتر" صورت گیرد.

او افزود: "اگر این مذاکرات از سر گرفته می‌شود، لجاجتی که دور گذشته طالبان داشتند در این دور نباشد. چیزی که ما روی آن فکر می‌کنیم هیچ مذاکره یا هیچ توافقی بدون آتش بس ممکن نیست. این بار زیاد اصرار ما سر آتش بس خواهد بود."

آقای خالد گفت که تغییری در روابط پاکستان با گروه طالبان و دیگر گروه‌های ترویستی ایجاد نشده و هنوز هم از "شورای کویته و آن سوی خط دیورند" عملیات‌های تروریستی علیه افغانستان راه‌اندازی می‌شود.

آقای خالد در مورد روابط طالبان با گروه‌های تروریستی خارجی گفت که هنوز هم همکاری خارجی‌ها با طالبان یک مشکل جدی است و این "روابط گروه طالبان را با گروه‌های تروریستی منطقه و جهان ثابت می‌سازد."

در همین حال، جنرال سکات میلر، فرمانده نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان گفت که از تمام همسایه‌های افغانستان توقع دارند که برای تامین صلح و ثبات در این کشور همکاری کنند.

جنرال اسکات میلر افزود که برای کاهش خشونت‌ها در افغانستان نیاز است که طالبان و نظامیان افغان، هر دو طرف، برای کاهش خشونت‌ها اقدام کنند.

XS
SM
MD
LG