لینک های دسترسی

Breaking News

تلاش نظامیان افغان برای بازگشایی شاهراه قندهار-هلمند


مقام‌های محلی ولایت هلمند می‌گویند که عملیات نیروهای امنیتی افغان به هدف بازگشایی شاهراه عمومی قندهار – هلمند جریان دارد و به زودی این شاهراه به روی ترافیک باز خواهد شد.

این شاهراه پس از حملات گستردۀ طالبان بر بخش‌های شهر لشکرگاه در هفته‌های اخیر به روی ترافیک مسدود شد و تا اکنون طالبان در این شاهراه حضور پرنگ دارند.

یاسین خان، والی هلمند روز دوشنبه ۲۶ اکتوبر (پنجم عقرب) به صدای امریکا گفت که یک واحد نیروهای ویژه که مسوولیت پاکسازی این شاهراه را از وجود طالبان به عهده داشتند، دیشب به شهر لشکرگاه رسیده اند.

آقای خان افزود که با پایان این عملیات گام‌های تازۀ را برای تامین امنیت شاهراه قندهار-هلمند روی دست خواهند گرفت و این راه به زودی و به گونۀ کامل به روی مسافران این مسیر باز خواهد شد.

این شاهراه شش ولسوالی هلمند را با مرکز این ولایت وصل می‌کند که با مسدود شدن آن در روزهای اخیر، مشکلات زیادی را به باشندگان این ولایت به بار آورده و در حال حاضر بهای مواد خوراکی در آن چندین برابر افزایش یافته است.

حدود دو هفته پیش طالبان حملات تهاجمی شان را بر شهر لشکرگاه‌، و ولسوالی‌های نادعلی، نهر سراج و ناوه این ولایت آغاز کردند که در پی آن هزاران خانواده بی‌جا شد.

مقام‌های امنیتی این ولایت گفته اند که نظامیان افغان عملیات گستردۀ را در اطراف شهر لشکرگاه و ولسوالی‌های آن به هدف بازپس‌گیری ساحاتی که در هفته‌های اخیر در کنترول طالبان درآمده بود، آغاز کرده اند.

همچنان این مقام‌ها گفته اند که در حال حاضر جنرال یاسین ضیا، لوی درستیز قوای مسلح و جنرال عبدالصبور قانع، معین ارشد امنیتی وزارت داخلۀ افغانستان از چندین روز به این‌سو در ولایت هلمند به سر می‌برند و قرار است به زودی وضعیت امنیتی در این ولایت بهبود یابد.

XS
SM
MD
LG