لینک های دسترسی

Breaking News

هیات افغانستان برای گفتگو به پاکستان سفر کرد


این سومین دیدار میان مقام های افغان و پاکستانی پس از حملۀ بر هوتل انترکانتیننتال و چهارراهی صدارت کابل است.
این سومین دیدار میان مقام های افغان و پاکستانی پس از حملۀ بر هوتل انترکانتیننتال و چهارراهی صدارت کابل است.

مقام‌های حکومت افغانستان می‌گوید که یک هیأت افغانی صبح روز جمعه به اسلام آباد سفر کرد و قرار است که با مقام‌های پاکستانی به ادامۀ گفتگوهای که در کابل داشتند، مذاکره نمایند.

مقام‌های حکومت افغانستان، امیدوار اند که این نشست نتایج مثبت و نهایی به دنبال داشته باشد.

حکمت خلیل کرزی، معین سیاسی وزارت خارجۀ افغانستان، رهبری هیات افغانستان به اسلام آباد را رهبری می کند.

صبغت الله احمدی، معاون سخنگوی وزارت امور خارجۀ افغانستان، به رادیو آشنا – صدای امریکا گفت که مذاکرات میان مقام‌های افغان و پاکستانی به روزهای جمعه و شنبه (۲۰ و ۲۱ دلو) صورت می‌گیرد.

آقای احمدی افزود، حکومت افغانستان امیدوار است که در این نشست، دو طرف به "نتایج نهایی و قابل فهم" برسند.

آقای احمدی گفت که در این نشست مقام‌های دو کشور روی "مبارزه با تروریزم، کاهش سطح خشونت‌ها، همکاری پاکستان در عرصۀ صلح، همکاری پاکستان در امر برگشت تدریجی مهاجرین، همکاری‌ها در عرصه اقتصادی و اسنادی که از سوی افغانستان به پاکستان داده شده" صحبت خواهند کرد.

او افزود که در این نشست روی پیشنهاد حکومت پاکستان مبنی بر تحقیق مشترک در مورد حملات اخیر در کابل، نیز صحبت خواهد شد.

آقای احمدی، گفت که حکومت افغانستان به نتایج این نشست "بسیار امیدوار" است.

او افزود "بدون شک ما بسیار امیدوار استیم، نشانه‌های امیدواری ما زیاد است، نشستی که در کابل بود، پیشرفت‌های زیاد بود و ما امیدوار استیم این پیشرفت‌ها دنبال شود، بدون شک فشارهای ایالات متحده نتایج خود را داشته".

شنبۀ هفته گذشته (۱۴ دلو) هیأت پاکستانی به رهبری معین وزار خارجۀ آن کشور به کابل آمد و تا عصر آن روز گفتگوها، میان مقام‌های افغان و پاکستانی ادامه یافت؛ اما در پایان آن روز، سخنگوی وزارت امور خارجۀ افغانستان اعلام کرد که مقام‌های دو کشور روی "موارد مهم" به توافق نرسیدند.

در آن نشست، معین وزارت خارجۀ پاکستان به افغانستان پیشنهاد کرده بود که دو کشور به صورت مشترک روی حملات اخیر در کابل، تحقیق نمایند.

مذاکرات میان مقام‌های افغانستان و پاکستان، پس از حملۀ خونبار در چهارراهی صدارت کابل و سفر وزیر امور داخلۀ و رئیس امنیت ملی افغانستان به تاریخ (۱۱ دلو) به اسلام آباد آغاز شده است.

XS
SM
MD
LG