لینک های دسترسی

Breaking News

اطمینان یابی اسلام آباد از امنیت دیپلماتهایش در کابل


روابط کابل و اسلام آباد به تازگی به دلیل حملات اخیر در افغانستان به سردگی گراییده است
روابط کابل و اسلام آباد به تازگی به دلیل حملات اخیر در افغانستان به سردگی گراییده است

مشاور امنیت ملی پاکستان گفته است که افغانستان و پاکستان به پایان دادن به "بازی ملامتی" توافق کرده اند.

حکومت پاکستان از امنیت دیپلماتهایش در افغانستان اطمینان حاصل نموده و مایل است به تنش های لفظی با کابل هم نقطه پایان بگذارد.

سرتاج عزیز، مشاور امنیت ملی صدراعظم پاکستان گفته است که مقام های افغان اطمینان داده اند که تدابیر امنیتی سفارت پاکستان در کابل را تشدید خواهند کرد و همچنان برای تامین امنیت دیگر شهروندان پاکستانی در افغانستان از هیچگونه مساعی دریغ نخواهد ورزید.

هفته گذشته وزارت خارجه پاکستان از مصؤونیت دیپلماتهایش در کابل اظهار نگرانی کرد. مقام های پاکستانی گفتند شماری از دیپلماتها به دلیل تهدیدهای امنیتی در ساختمان سفارت در حومه شهر کابل، مستقر شده بودند.

منابعی که کارمندان سفارت پاکستان در کابل را تهدید کرده بود هنوز مشخص نشده اما مقام های پاکستانی گفته بودند که اتهامات رهبران افغان مبنی بر دست داشتن عناصر حکومت پاکستان در حملات دهشت افگنی در کابل، احساسات عامه را بر ضد پاکستانی ها برانگیخت.

بازی ملامتی

آقای عزیز همچنان گفت که اسلام آباد و کابل مصمم اند که "بازی ملامتی" همدیگر را پایان بخشند. او گفت هر دو حکومت بزودی در باره یک "تفاهمنامه اعتماد" گفتگوها را آغاز خواهد کرد تا ضمن تشخیص عوامل تنش میان دو کشور همسایه، برای جلوگیری از بروز آن در آینده راه حل های مشترک را جستجو کند.

مقام های افغان تا حال در این مورد اظهار نظر نکرده اند.

ریاست جمهوری افغانستان هفته گذشته گفت که "بزرگترین اختلاف نظر میان افغانستان و پاکستان چگونگی حضور گروه های تروریستی به ویژه شبکه حقانی در داخل پاکستان بوده است".

مقام های افغان این شبکه را به انجام حملات گسترده دهشت افگنی در افغانستان متهم می کند.

اسلام آباد اما گفته است که این گروه حقانی در پاکستان متلاشی شده اما در افغانستان هنوز فعال است.

XS
SM
MD
LG