لینک های دسترسی

Breaking News

حملات هوایی بیش از داعش، طالبان را هدف می‌گیرد


طیاره های جنگی اف ۱۶، بی ۵۲ و درون‌ (بی پیلوت) امریکایی بیشتر حملات را انجام داده است
طیاره های جنگی اف ۱۶، بی ۵۲ و درون‌ (بی پیلوت) امریکایی بیشتر حملات را انجام داده است

وزارت دفاع افغانستان افزایش حملات هوایی نظامیان امریکایی را در مهار فعالیت‌های هراس افگنان موثر خوانده است.

جنگنده های امریکایی در سپتامبر سال روان ۷۵۱ بم را بر مواضع طالبان و داعش در افغانستان پرتاب کرده است که به گفتۀ مقام‌ها در هفت سال اخیر، پیشینه نداشته است.

با آنکه ماموریت جنگی نظامیان خارجی در افغانستان در سال ۲۰۱۴ پایان یافت، حملات هوایی قوای امریکایی در این کشور افزایش یافته است.

دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع افغانستان می گوید که بخش اعظم این بم ها بر جنگجویان طالب پرتاب شده و چیزی در حدود ۱۵ در آن مواضع داعش را هدف قرار داده است. او افزود که هر گروهی که بر ضد حکومت افغانستان عمل کند، هدف این حملات قرار خواهند گرفت.

بر اساس آمار رسمی، از آغاز ۲۰۱۷ میلادی تاکنون ۳۲۳۸ بم مواضع گروه های مخالف دولت افغانستان به شمول طالبان و داعش پرتاب شده است.

بیشترین حملات هوایی در ماه سپتامبر، به گفتۀ مقام‌های افغان، در ولایت های فاریاب، بدخشان، کندز، ننگرهار و کنر صورت گرفته است.

مقام‌های افغان گفته اند که طیاره های جنگی اف ۱۶، بی ۵۲ و درون‌ (بی پیلوت) امریکایی بیشتر حملات را انجام داده است.

در همین حال، محمد حنیف اتمر، مشاور امنیت ملی افغانستان، گفته است که کاهش حضور و عملیات هوایی نظامیان امریکایی در افغانستان سبب شده است که حضور هراس افگنان خارجی در افغانستان در مقایسه با هفت سال پیش، امروز سه برابر شود.

افزایش حملات هوایی، نگرانی ها را در مورد افزایش تلفات غیرنظامیان بیشتر ساخته است، اما مقام‌های امریکایی و افغان در مورد تلفات جانبی این عملیات چیزی نگفته اند.

XS
SM
MD
LG