لینک های دسترسی

Breaking News

کروناویروس در چین؛ شمار تلف شدگان نزدیک به ۱۴۰۰ نفر رسید


کمیسیون ملی صحت چین گفته است که با مرگ ۱۲۱ نفر دیگر در اثر ابتلا به کروناویروس، شمار مرگ و میر ناشی از این ویروس در آن کشور به حدود ۱۴۰۰ رسید.

مقام‌های چینی همچنان ابتلای ۵۰۹۰ نفر دیگر را به این ویروس تایید کردند که با این رقم، شمار مجموعی مبتلایان کروناویروس در آن کشور به حدود ۶۴ هزار نفر افزایش یافت.

ژینگ تیکسین، رییس کمیسیون ملی صحت چین روز پنجشنبه ۱۴ فبروری (۲۵ دلو) در صحبت با خبرنگاران گفت که ۱۷۱۶ کارمند صحی نیز به این ویروس آلوده شده که تا کنون شش نفر آنان در اثر این بیماری جان باخته اند.

تنها در شهر ووهان واقع در ولایت هوبی چین که واگیری کروناویروس از آنجا منشا گرفت، به گفتۀ مقام‌های چینی، نزدیک به ۸۰ هزار کارمند صحی برای درمان بیماران و مجادله را کروناویروس سرگرم کار اند. اکنون جمعیت ۵۶ میلیونی ولایت هوبی چین در قرنطین به سر می‌برند.

سازمان جهانی صحت با اشاره به افزایش شمار مبتلایان گفته است که این وضعیت نیازمندی به "تعریف گسترده" از تشخیص کروناویروس را برجسته می‌کند. مقام‌های این سازمان خواستار "وضاحت بیشتر" چین در مورد کروناویروس شده اند.

ایالات متحدۀ امریکا نیز چین را به فقدان شفافیت در مورد رسیدگی و گزارشدهی به واگیری کروناویروس در آن کشور متهم کرده است.

با اینحال، گینگ شوانگ، سخنگوی وزارت خارجی چین گفته است که بیجینگ از آغاز شیوع کروناویروس "روش باز و شفاف" را در پیوند با این واگیری با جامعۀ جهانی، به ویژه ایالات متحدۀ امریکا داشته است.

با آنکه تقریباً تمام همسایگان چین مرزهای خود را با آن کشور مسدود کرده اند، وزارت خارجۀ ایالات متحده از آسیب پذیری کوریای شمالی، همسایۀ شمالی چین، ابراز "نگرانی شدید" و برای کمک به آن کشور ابراز آمادگی کرده است.

XS
SM
MD
LG