لینک های دسترسی

Breaking News

ده ها غیر نظامی در حملات هوایی در سوریه کشته شد


در اثر حملات هوایی بر یکی از قریه ها واقع در شمالغرب سوریه، حد اقل ۳۵ نفر کشته و ده ها نفر دیگر زخمی شده اند.

اعضای گروه "دفاع مدنی سوریه" که به نام "کلاه سفیدان" نیز مسمی اند، گفته اند که حملۀ پنجشنبه شب موجب زخمی شدن ۸۰ نفر در قریۀ "زردنا"شده است. در این حملۀ سه عضو کلاه سفیدان هنگامیکه اجساد کشته شدگان و زخمی ها را از زیر منازل تخریب شده بیرون می کردند، نیز کشته شدند.

در حال حاضر، قریۀ "زردنا" در کنترول مخالفین بشارالاسد، رئیس جمهور سوریه، قرار دارد.

اما دیدبان حقوق بشر سوریه مستقر در بریتانیا گفته است که حملات هوایی پنجشنبه شب ۴۴ نفر کشته شده که شامل شش کودک و ۱۱ زن می شود. این نهاد گفته است که حمله دقیقاً پس از آن صورت گرفت که روزه داران، افطار کردند.

این نهاد همچنین گفته است که حملات هوایی بر قریۀ "زردنا" در سال جاری یکی از مرگبارترین حملات در این قریه بوده است.

دیدبان حقوق بشر سوریه گفته است که احتمالاً شماری کشته شدگان افزایش یابد، زیرا شماری از قربانیان در زیر آوار منازل تخریب شده گیر مانده اند و وضعیت شماری از زخمیان نیز وخیم است.

این نهاد نظارت از حقوق بشر همچنین گفته است که حملات در قریۀ "زردنا" احتمالاً توسط طیاره های جنگی روسیه صورت گرفته است و این حملات در مقایسه با حملات که در سال جاری در ولایت ادلب سوریه صورت گرفت، به مراتب مرگبار تر بود.

اما خبرگزاری روسیه به نقل از مقامات مسکو گزارش داده است که طیاره های روسی در این حملات، دخیل نبوده است.

در دو سال گذشته، ده ها هزار تن ازشهروندان سوری به دلیل ادامه جنگ خونین، از سایر مناطق سوریه به ولایت ادلب بیجا شده اند.

در جنگ داخلی سوریه که از آن حدود هفت سال سپری می شود، بیش از ۴۷۵ هزار نفر به شمول غیر نظامیان کشته و حدود دومیلیون شهروند آن کشور زخمی شده اند.

علاوه بر آن، میلیون ها شهروند سوریه در هفت سال گذشته یا مجبور به ترک کشور شان شده اند و یا هم در داخل آن کشور از خانه های شان بیجا شده اند.

XS
SM
MD
LG