لینک های دسترسی

Breaking News

نوشابه های انرژی زا می‌تواند منجر به بیماری قلب شود - گزارش


نوشیدن ۳۲ اونس (۹۴۶ملی لیتر) نوشابه انرژی زا در مدت کوتاه زمانی میتواند باعث افزایش فشار خون و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی شود.

براساس یک مطالعۀ تازه که در ژورنال انجمن قلب امریکایی (Journal of the American Heart Association)نشر شده، نوشیدن نوشابه های انرژی زا، روند ضربان قلب را متاثر ساخته و باعث اختلالات الکتریکی در قلب میشود.

در این مطالعه ۳۴ رضاکار بین سنین ۱۸ تا ۴۰ سال اشتراک داشتند که به هر کدام در سه روز مختلف ۳۲ اونس نوشابه انرژی زا داده شد.

نتایج این مطالعه تایید کرد که تغییر در ضربان قلب که پس از نوشیدن این نوشابه ها به میان میاید برای چهار ساعت پایدار می ماند که این تغییر در ضربان قلب، سریع یا کند، خطر جدی محسوب می‌گردد.

پژوهشگران ضمناً در یافتند که فشار خون بالا و پایین هر دو، پس از نوشیدن نوشابه انرژی زا افزایش میابد.

سچن شاه، استاد فارمسی در پوهنتون پیسبفیک در ایالت کالیفورینا گفت: "عجالتاً به تحقیقات در مورد اجزای مواد نوشابه های انرژی زا یا ترکیب موادی که در این نوشابه ها استعمال می‌شود، نیاز است."

تخمین می‌شود که در ایالات متحده حدود ۳۰ درصد نوجوانان بین سنین ۱۲ تا ۱۷سال به گونه منظم نوشابه انرژی زا مصرف می کنند و از همین رو گراف بیمارانی که به شفاخانه ها مراجعه می‌کنند و گراف مرگ و میر در این جوانان افزایش یافته است.

XS
SM
MD
LG