لینک های دسترسی

Breaking News

اروپا سیاست پناهجویی خود را بازنگری میکند


رهبران اتحادیۀ اروپا امروز در بروکسل پایتخت بلجیم گرد هم آمده و تلاش دارند تا در مورد رسیدگی به موضوع مهاجرت به یک توافق برسند.

قبل از نشست امروز، سبستین کُرز، صدراعظم اتریش، گفت که نشت بروکسل میتواند آغاز یک تغییر کلی در سیاست پناهجوی برای اروپا باشد.

انتظار میرود که در نشست امروز، روی موضوعات چون افزایش وضع قیود بر سرحدات، بازنگری مراکز نگهداشت پناهجویان و همکاری با کشور لیبیا بحث صورت گیرد.

رهبران اروپایی در حالی برای کاهش ورود پناهجویان به آن قاره تلاش دارند که بر اساس معلومات سازمان ملل متحد، تعداد پناهجویان که در سال ٢٠١٥ به یک میلیون نفر میرسید، به ۴۴ هزار پناهجو تقلیل یافته است.

اما باوجود این کاهش، حکومت های ایتالیا و مجارستان ورود پناهجویان را به اروپا "تسخیر" عنوان کرده و خواستار تغییرات بنیادی در پالیسی مهاجرت آن قاره شده اند.

بحران مهاجرت در اروپا پس از مداخلۀ نظامی پیمان اتلانتیک شمالی یا ناتو در لیبیا و آغاز جنگ داخلی در سوریه در سال ٢٠١١، آغاز شد.

از آن زمان تا حال صدها هزار پناهجو از طریق کشورهای یونان، ایتالیا و مالتا وارد سایر اروپا شده و رسیدگی به آین بحران را برای برخی از کشورها به مانند یونان که با مشکلات اقتصادی روبرو میباشد، دشوار ساخت.

در عین حال، چگونگی رسیدگی به پناهجویان در کنار آن که یک بحث جنجال برانگیز را تشکیل میداد، برای برخی از کشورها به یک موضوع داغ انتخاباتی نیز مبدل شد.

اروپا سیاست پناهجوی خود را بازنگری میکند
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:29 0:00

XS
SM
MD
LG