لینک های دسترسی

Breaking News

کشته شدن پنج مسلمان روهینگیایی در میانمار


پنج مسلمان روهینگیایی به شمول یک کودک در اثر برخوردهای مسلحانه در ولایت راخین میانمار کشته و چندین نفر دیگر زخمی شدند.

یک قانونگذار میانماری و دو نفر از باشندگان راخین روز یکشنبه اول مارچ (۱۱ حوت) به خبرگزاری رویترز گفتند که درگیری روز شنبه پس از آن آغاز شد که یک کاروان نظامیان میانمار هدف حملۀ شورشیان موسوم به "اردوی اراکان" قرار گرفت.

کین تو خان، سخنگوی شورشیان مسلح اراکان گفته است که اردوی میانمار غیرنظامیان را هدف قرار داده اند، اما مقام‌های حکومتی میانمار در مورد این ادعا واکنشی نشان نداده اند.

تایید مستقلانۀ تلفات و یافتن جزییات در مورد رویدادهای خشونتبار در راخین تقریباً ناممکن است، زیرا خبرنگاران اجازۀ ورود به این ولایت را نداشته و دسترسی به انترنت نیز در آنجا قطع است.

به دنبال عملیات نظامی اردوی میانمار در ولایت راخین، بیش از ۷۳۰ هزار مسلمان روهینگیایی باشندۀ راخین به بنگله دیش فرار کرده و در ساحه کاکس بازار در کمپ های مزدحم زندگی می‌کنند.

ملل متحد گفته است که عملیات نظامی اردوی میانمار در راخین، به هدف نسل‌کشی مسلمانان راه اندازی شده بود. اما حکومت میانمار اتهام نسل کشی را رد کرده و گفته است که این عملیات مشروع بوده و هدف آن سرکوب شورشگری در این ولایت بوده است.

محکمۀ بین المللی به تاریخ ۲۳ جنوری سال روان، از حکومت میانمار خواست تا در مقابل هرگونه قساوت از مسلمانان روهینگیایی محافظت کند.

XS
SM
MD
LG