لینک های دسترسی

Breaking News

فصل جدید روابط؛ پروازها بین قطر و سعودی از سرگرفته می‌شود


دو روز پس از بازگشایی مرز زمینی میان قطر و عربستان سعودی، قرار است پروازها میان این دو کشور نیز از سر گرفته شود.

خطوط هوایی قطر و عربستان سعودی اعلام کرده اند سر از روز دوشنبه ۱۱ جنوری‌ (۲۲ جدی) پروازهای میان دوحه و ریاض را از سر می‌گیرند.

با اینحال، حکومت قطر اعلام کرده است که بر کسانیکه از عربستان سعودی وارد قطر می‌شوند، تدابیر شدید پیشگیرانه برای جلوگیری از انتشار کووید۱۹ وضع می‌شود.

مسافرانی که از عربستان سعودی وارد قطر می‌شوند باید آزمایش منفی کووید۱۹ داشته باشند و افزون بر آن به محض رسیدن به قطر آزمایش دیگر کروناویروس شده و برای یک هفته در هوتل‌های مشخصی که حکومت قطر آن را منظور کرده است، تجرید خواهند شد.

خبرگزاری فرانس پرس گزارش می‌دهد که روز یکشنبه دهم جنوری (۲۱ جدی) برای دومین روز پیهم پس از بازگشایی مرز، رانندگان قطری از طریق مرز سلوی در ابوسمره وارد خاک عربستان شدند.

عربستان سعودی، مصر، بحرین و امارات متحدۀ عرب در جون ۲۰۱۷ به عنوان بخشی از تحریم‌ها بر قطر به خاطر "حمایت از دهشت افگنی" و داشتن روابط نزدیک با ایران، مرزهای خود را با این کشور خلیج بستند. اما قطر همواره این اتهامات همسایگان عرب خود را رد کرده است.

عربستان سعودی، سه شنبه گذشته در نشست شورای همکاری خلیج توافق کرد تا محدودیت‌های وضع شده بر قطر را لغو کند، اما تا کنون اقدام همسان از سوی امارات، مصر و بحرین اتخاذ نشده است.

XS
SM
MD
LG