لینک های دسترسی

Breaking News

محمد اشرف غنی از 'هک‌شدن' فیسبوک‌ خود خبر داد


محمد اشرف غنی، رییس جمهور پیشین افغانستان می‌گوید که کنترول حساب فیسبوک‌اش را از دست داده است.

آقای غنی روز دوشنبه ۲۷ ستمبر (پنجم میزان) در یک پیامی در صفحۀ تویتر خود گفت که محتویات نشرشده در فیسبوکاش فاقد اعتبار است.

پیش از آن، بیانیه‌ای در صفحۀ فیسبوک آقای غنی منتشر شد و در آن، از جامعه جهانی خواسته شده بود که طالبان را به رسمیت بشناسد و پول مسدود شدۀ مردم افغانستان را دوباره آزاد کند.

در بیانیه‌ای نشر شده در فیسبوک آقای غنی آمده است که غلام محمد اسحاق‌زی در حالی قرار است به نمایندگی از افغانستان در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی کند که در عقب آن هیچ حکومتی قرار ندارد.

همچنین در آن آمده است که کابینۀ حکومت پیشین افغانستان حتا یک درصد قدرت را در اختیار ندارد، اما در حال حاضر، دپلومات‌های پیشین این کشور در برخی کشورها، در تلاش ایجاد یک بحران تازه در افغانستان اند.

در بخشی از این اعلامیه که اکنون از صفحۀ فیسبوک آقای غنی حذف شده، نگاشته شده بود: "جامعه جهای درک کند که اگر آرامی و رفاه افغانستان را می‌خواهد، باید دست دوستی بدهد، زیرا با دشمنی نمی‌تواند مردم این کشور را تحت تاثیر خود قرار دهند."

محمد اشرف غنی، رییس جمهور پیشین به تاریخ ۱۵ اگست (۲۴ اسد) افغانستان را ترک کرد و ساعاتی پس از آن جنگجویان طالبان، کنترول کابل را در اختیار گرفتند. در حال حاضر آقای غنی در امارات متحدهٔ عرب به سر می‌برد.

رییس جمهور پیشین افغانستان پیش از این گفته بود که به خاطر جلوگیری از خونریزی و جنگ کوچه به کوچه مانند دهۀ ۱۹۹۰ مجبور به ترک کشور شد.

XS
SM
MD
LG